Grupul Volkswagen a înregistrat în 2021 cele mai scăzute vânzări din ultimii 10 ani, de 8,9 milioane de automobile, a declarat miercuri producătorul auto germanm care a declarat că se aşteaptă ca situaţia lanţului de aprovizionare să rămână incertă în prima jumătate a acestui an, transmite Reuters, citat de News.ro.
În schimb, producătorul de automobile de lux BMW a înregistrat livrări record de 2,21 milioane de vehicule sub marca BMW, un succes atribuit parţial capacităţii sale de a se adapta la deficitele lanţului de aprovizionare.
Marca Volkswagen a înregistrat o scădere de 8,1% a vânzărilor, până la puţin sub 4,9 milioane de unităţi, cea mai mare scădere fiind în China,de 14,8%, deşi vânzările de vehicule electrice s-au mărit de patru ori.
”În circumstanţe neobişnuit de dificile, Volkswagen a atins un rezultat satisfăcător al vânzărilor, Cu toate acestea, efectele uriaşe ale semiconductorilor asupra producţiei nu au putut fi compensate pe deplin”, a declarat directorul de vânzări şi marketing Klaus Zellmer.
Grupul Daimler a raportat vinerea trecută că vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 5% în 2021, marca pierzând poziţia de lider în faţa BMW pentru prima dată în cinci ani, ca producătorul auto premium cu cele mai multe vehicule vândute la nivel mondial.
Performanţele producătorilor de automobile premium au fost cele mai slabe în Europa, mărcile BMW şi Mini înregistrând o creştere de doar 3,9%, iar Mercedes-Benz o scădere de 11,2%.
America de Nord a fost o piaţă puternică pentru toţi cei trei producători de automobile. Mercedes-Benz a înregistrat o creştere de 0,4% în Statele Unite şi BMW de 19,5%. Volkswagen a înregistrat o creştere de 13% în regiune.
Vânzările de vehicule hibride sau complet electrice au crescut la nivelul industriei auto, în special în Europa, unde au reprezentat între o cincime şi un sfert din livrări, dar au cu o pondere mică din totalul vânzărilor globale.
La Grupul Volkswagen, de exemplu, vehiculele electrice cu baterii au constituit 5,1% din livrări, nivel dublu faţă de cifra de anul trecut, dar o fracţiune din ţinta de 50% a producătorului de automobile pentru 2030.