H&M a raportat o creștere de 40% a profitului în trimestrul al treilea, pe măsură ce eforturile retailerului suedez de fast-fashion de a recâștiga un avantaj în fața rivalilor încep să dea roade, ceea ce a făcut ca acțiunile sale să crească cu până la 11%, scrie Financial Times.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Profitul operațional a urcat la 4,9 miliarde de coroane suedeze (SKr) în cele trei luni încheiate la sfârșitul lunii august, de la 3,5 miliarde de coroane suedeze în urmă cu un an, pe baza unor vânzări nete în monede locale care au crescut cu 2%, ajungând la 57 de miliarde de coroane suedeze.

Compania a atribuit performanța mai bună decât se aștepta unei „oferte îmbunătățite pentru clienți, unei marje brute îmbunătățite și unui bun control al costurilor”.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

H&M s-a luptat în ultimii ani să facă față concurenței puternice din partea Inditex, proprietarul Zara, precum și a noilor veniți precum companiile chineze Shein și Temu. A luat măsuri, inclusiv închiderea magazinelor neperformante și stimularea vânzărilor online.

Compania, care operează 3.680 de magazine H&M la nivel mondial, alături de alte magazine de marcă, inclusiv Cos și & Other Stories, și-a majorat marja operațională la 8,6%, de la 5,9% în urmă cu un an.

„Creșterea profitului arată că suntem pe drumul cel bun ca urmare a progresului pe care l-am făcut în planul nostru”, a declarat într-un comunicat Daniel Ervér, directorul executiv.

Ervér – care a preluat funcția la începutul anului trecut, după demisia bruscă a Helenei Helmersson, fosta șefă – a declarat pentru Financial Times în urmă cu 12 luni că, după 2024, grupul vizează o marjă de profit operațional de 10% – o măsură care scăzuse de la peste 20% în 2010 la doar 3,2% în 2022.

Ervér a declarat joi pentru FT că provocarea pusă de rivali, alături de un context economic mai dificil pentru consumatori, i-a „forțat să se remarce față de concurența de clasă mondială” prin punerea accentului pe dezvoltarea produselor și pe design-uri mai proaspete pentru a oferi clienților o valoare mai bună. Consumatorii au un „portofel sub presiune”, a spus el, „dar există în continuare un angajament ridicat față de modă, față de consum”.

Russ Mould, director de investiții la AJ Bell, a declarat că perioada „neuniformă” a H&M din ultimii ani a forțat-o să-și reevalueze locul pe piața mai largă a fast-fashion. „Trebuia fie să meargă cap la cap cu discounterii, fie să se repoziționeze ca un loc de unde să cumperi articole de calitate mai bună, la prețuri încă accesibile, dar nu la cele mai mici”, a spus el. „H&M merge pe a doua cale, oferind haine mai la modă, iar primele dovezi sugerează că strategia funcționează.”

Însă Mould a avertizat că tarifele sunt susceptibile să afecteze marjele în trimestrul curent.

Analiștii de la Citi au remarcat performanțe puternice în Europa de Est și de Vest, în timp ce Europa de Sud și Asia au fost mai slabe comparativ cu trimestrele anterioare.

Creșterea acțiunilor H&M la începutul tranzacțiilor de joi a împins avansul grupului de la începutul anului la peste 14%, deși acțiunile sunt încă cu 6% mai mici decât acum un an.

Grupul a declarat că colecțiile sale de toamnă au fost „bine primite” și că se așteaptă ca vânzările pentru luna septembrie să fie în linii mari în conformitate cu cele de anul trecut „în contextul unor cifre comparative ridicate”.

Îmbunătățirile aduse lanțurilor de aprovizionare au dus, de asemenea, la stocuri mai reduse, a spus compania.

„Cu o pondere mai mare a achizițiilor de produse în sezonul curent și un lanț de aprovizionare mai eficient și mai flexibil, există oportunități de îmbunătățire a poziției stocurilor din nou în trimestrul al patrulea, comparativ cu anul precedent”, a spus compania.

H&M a precizat că a închis 97 de magazine în nouă luni, inclusiv 26 în trimestrul al treilea, și că acum generează peste 30% din vânzările sale online.