550 de kilometri de Autostradă și Drum Expres au contracte de proiectare mult întârziate, iar în 2023 Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, nu a lansat în licitație niciun proiect de autostradă nouă, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Cosma spune că inaugurările din acest an sunt autostrăzi sau drumuri expres contractate sau intrate în șantier în 2021, iar pentru deschideri de circulație pe drumuri de mare viteză și dincolo de anul 2026 trebuie lansate în licitație proiecte noi cât mai curând.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Blocaj total la Ministerul Transporturilor pe proiecte noi. Grindeanu nu a lansat nicio licitație pentru autostrăzi noi în 2023. Anul acesta se vor inaugura autostrăzi și drumuri expres contractate sau intrate în șantier în 2021. Însă, pentru ca România să continue seria inaugurărilor consistente de proiecte și după 2026, trebuie lansate licitații pentru proiecte noi astăzi. Dar Grindeanu nu vrea asta. Nu vrea dezvoltare pe termen lung pentru România. Se mulțumește să culeagă roadele semănate de USR în 2021 și cam atât. După el, potopul. Deși de 2 ani promite marea cu sarea, în 2023 nu a lansat nici măcar o licitație pentru autostradă sau drum expres nou. Iar lista de restanțe e lungă. Vorbim despre mai bine de 550km de drumuri noi cu contracte de proiectare mult întârziate în mandatul lui Grindeanu:

A8 Unirii sectorul montan dintre Miercurea Nirajului și Leghin (circa 150km)

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

A7 Pașcani – Suceava – Siret (100km)

Autostrada Timișora – Moravița (70km)

Autostrada A13 Brașov – Făgăraș (40km)

– Autostrada Alternativa Techirghiol (30km)

Drumul expres Craiova – Tg. Jiu (110km)

Drumul expres Bacău – Piatra Neamț (50km)

Drumul expres Oar – Satu Mare (15km)

Un om de stat vizionar construiește astăzi viitorul prosper de mâine pentru țara sa. În cazul lui Grindeanu, singurul viitor pe care îl construiește este cel al specialilor PSD-PNL. În 2024 va veni vremea decontului”, afirmă Horațiu Cosma.

Pe lângă proiectele menționate de Cosma, la contracte mult întârziate menționăm și A3 Ploiești – Brașov, estimat la lansare pentru execuție în 2026-2027.

În Programul Investițional 2021-2030, Ministerul Transporturilor include „Drumul Siretului” Drumul Expres Giurgiu – București ,„Coridorul de conectivitate 2 Moldova”, deocamdată fără niciun orizont de lansare sau Coridorul de Conectivitate 5 Danubius Expres Alexandria – Craiova.