Horațiu Cosma, USR: 550 de kilometri de autostradă au contractele de proiectare mult întârziate / „Nicio licitație pentru autostradă nouă în 2023”

Harta Autostrăzi România PNRR

550 de kilometri de Autostradă și Drum Expres au contracte de proiectare mult întârziate, iar în 2023 Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, nu a lansat în licitație niciun proiect de autostradă nouă, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Cosma spune că inaugurările din acest an sunt autostrăzi sau drumuri expres contractate sau intrate în șantier în 2021, iar pentru deschideri de circulație pe drumuri de mare viteză și dincolo de anul 2026 trebuie lansate în licitație proiecte noi cât mai curând.

„Blocaj total la Ministerul Transporturilor pe proiecte noi. Grindeanu nu a lansat nicio licitație pentru autostrăzi noi în 2023. Anul acesta se vor inaugura autostrăzi și drumuri expres contractate sau intrate în șantier în 2021. Însă, pentru ca România să continue seria inaugurărilor consistente de proiecte și după 2026, trebuie lansate licitații pentru proiecte noi astăzi. Dar Grindeanu nu vrea asta. Nu vrea dezvoltare pe termen lung pentru România. Se mulțumește să culeagă roadele semănate de USR în 2021 și cam atât. După el, potopul. Deși de 2 ani promite marea cu sarea, în 2023 nu a lansat nici măcar o licitație pentru autostradă sau drum expres nou. Iar lista de restanțe e lungă. Vorbim despre mai bine de 550km de drumuri noi cu contracte de proiectare mult întârziate în mandatul lui Grindeanu:

A8 Unirii sectorul montan dintre Miercurea Nirajului și Leghin (circa 150km)

A7 Pașcani – Suceava – Siret (100km)

Autostrada Timișora – Moravița (70km)

Autostrada A13 Brașov – Făgăraș (40km)

– Autostrada Alternativa Techirghiol (30km)

Drumul expres Craiova – Tg. Jiu (110km)

Drumul expres Bacău – Piatra Neamț (50km)

Drumul expres Oar – Satu Mare (15km)

Un om de stat vizionar construiește astăzi viitorul prosper de mâine pentru țara sa. În cazul lui Grindeanu, singurul viitor pe care îl construiește este cel al specialilor PSD-PNL. În 2024 va veni vremea decontului”, afirmă Horațiu Cosma.

Pe lângă proiectele menționate de Cosma, la contracte mult întârziate menționăm și A3 Ploiești – Brașov, estimat la lansare pentru execuție în 2026-2027.

În Programul Investițional 2021-2030, Ministerul Transporturilor include „Drumul Siretului” Drumul Expres Giurgiu – București ,„Coridorul de conectivitate 2 Moldova”, deocamdată fără niciun orizont de lansare sau Coridorul de Conectivitate 5 Danubius Expres Alexandria – Craiova.

Comentarii

  1. Cred ca lista e mare!
    Ex. de uitate:
    DEx Buzau-Braila.
    DEx Focsani-Braila,
    DEx Pod Braila-Jijila,
    Sau DEx Galati-Braila.
    DEx Tulcea Constanța.
    Si cate nu or mai fi !
    Fara numar!
    Vor face mult zgomot la anul electoral 2024 cu inaugurarile de “cioturi” nefunctionale de autostrada.
    Mult zgomot pentru nimic!
    Daca n-au viziune si previziune e explicabil.
    Dar daca sunt siguri ca nu pot sa caștige alegerile, ce rost mai au proiectele noi in 2024?😲

  2. O fi uitat cu buna stiinta de A3 Ploiesti Brasov ?
    Stiinta faptului ca A3 nu va exista prea curand. Prea curand fiind in urmatorii 10-20 ani. Sunt alte proiecte care sunt in stadiu incipient si au sanse sa fie realizate fata de A3 Ploiesti Brasov.

  3. Votați PSD la guvernare, dacă vreți autostrăzi în schimb pensii speciale, salarii nesimțite pentru bugetari, si portbagaje pline cu “drojdie”

    • Da o da faca PSD si A 3 Comarnic- Brasov.
      De la Sova cu cortul au trecut 20 de ani.
      Mai vor trece 20 si tot asa ramane.
      Nimic.
      Fac centuri ozn pe la Comarnic, Busteni.
      Samd.☹

  4. Problema A3 Ploiesti-Brasov este finantarea: nu sunt bani… de sifonat.
    Raman la parerea personala ca acest tronson nu poate sa coste mai mult decat Sibiu-Pitesti care traverseaza un relief mult mai complicat. Si totusi realitatea din studiile in curs de realizare ne contrazice.
    Prin urmare nu mai ramane decat varianta lipsei de interes din partea decidentilor politici. Daca nu pot vedea beneficiile, nu se implica. Politicienii sunt rupti de realitate in marea lor majoritate si oricum nu folosesc masinile pentru deplasarea prin tara. Ei se urca in avion si pleaca in vacante scumpe, departe de locul pe care il guverneaza.

    • nu sunt bani?

      hai să îi luăm pe cei de la metroul ce se vrea a fi la Cluj, ca să beneficieze o țară. Nu să plătească o țară pentru mutatul dintr-o parte în alta a unei părți a populației Clujului, și mai ales pentru acoperitul gaurilor bugetului metroului din Cluj.

  5. Noroc pe capul romanilor ca s-a înființat Uniunea Sabotati România, și exista un grup de exaltat de aceiași teapa cu cei din USR ca rămânea România fără drumuri expres și fără autostrăzi. Nu spun ca PSD și PNL au rupt gura târgului cu realizările lor. Dar aceasta mizerie cu pretenție de partid parlamentar nu a făcut și nici nu va face nimic decât scandal, zâzanie și gargara ieftina. De fapt pentru destabilizarea politica a tarii au fost înființați și finanțați de stăpâni lor din exterior acest grup de sabotori. Sunt ca toți politicieni ultimilor trei decenii din aceasta colonie:demagogi și frustrati când nu sunt la ciolan, nu pot să se fleasca cu nimic, exceptând un PNRR negociat în genunchi în defavoarea celor mulți și amărâți din România și neavând nici un fel de realizare singurul lucru de care sunt capabili și la care ii duce intelectul lor de persoane retardate intelectual este a scoate în evidentă greșelile și ratările adversarilor politic. Ceva de genul evidențiat de Eminescu în poezia “Criticilor mei” Când citesc larurile și veninul pe care le arunca în spațiu public ma apuca scârba de o asemenea clasa politica!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *