Hugo Boss, brandul de haine din Germania, își extinde capacitatea de producție mai aproape de Europa pentru a reduce dependența de Asia de Sud-Est, pe fondul problemelor din lanțul de aprovizionare, scrie publicația Retail Detail.
Criza logistică globală din Asia de Sud-Est a perturbat grav lanțul de aprovizionare al retailerului, provocând lipsuri de produse, întârzieri și costuri mai mari la transportul maritim, potrivit CEO-ului Daniel Grieder.
Compania germană a început deja să-și extindă fabrica din Izmir, Turcia, ca răspuns la această criză. Hugo Boss vrea să recruteze în jur de 1.000 de angajați, ceea ce ar crește forța de muncă cu o treime.
Fabrica din Izmir, care datează din 1999, este deja cel mai mare loc de producție al lui Hugo Boss și a fost întotdeauna folosită în principal pentru îmbrăcăminte formală. Compania mai are sedii în Germania, Polonia și Italia, care, împreună cu Turcia, reprezintă aproximativ o cincime din producția de îmbrăcăminte.
Alte 30% din hainele sale provin de la furnizori din sau din apropierea Europei. Potrivit companiei, această proporție va crește și mai mult în următorii ani.
Prin relocarea producției, CEO-ul Hugo Boss vrea să devină mai puțin dependent de Asia de Sud-Est. „Strategia noastră viitoare este să producem și mai multe articole de îmbrăcăminte aproape piețele unde vor fi vândute”, a spus el.
În ultimul an, brandul a reorganizat deja producția la Izmir, producând pulovere, îmbrăcăminte pentru femei și alte articole de îmbrăcăminte. Grieder a spus că a avea propria fabrică aproape de Europa ar fi fost „un avantaj competitiv masiv” în ultimele luni.
De asemenea, compania intenționează să mute o parte din producția sa în fabricile din țările vestice și va începe producția de blugi și denim într-o fabrică mică din Los Angeles în primul trimestru al anului 2022.