Presa coreeană relatează că Hyundai Motor Company și-a închis departamentul de dezvoltare a motoarelor cu ardere din Namyang, Coreea de Sud, în decembrie. Compania de automobile deține mărcile Hyundai, Kia și Genesis. De asemenea, se pare că producătorul auto a stopat un proiect de mașini cu hidrogen al mărcii Genesis.
Presa coreeană relatează că Hyundai oprește dezvoltarea de noi motoare cu ardere pentru a accelera transformarea sa în producător de mașini electrice.
De altfel, un centru de dezvoltare a bateriilor a fost înființat în cadrul diviziei de dezvoltare a electrificării, cu scopul de a asigura o tehnologie avansată a bateriilor. Acest nou centru are echipe atât pentru designul bateriei, cât și pentru performanța bateriei, printre alte aspecte ale tehnologiei bateriei. Centrul de cercetare și dezvoltare se va concentra și pe cercetarea materiilor prime pentru baterii și semiconductori.
Schimbările presupun o serie de măsuri de restructurare pentru a scurta programul de dezvoltare a vehiculelor electrice. Echipa existentă de management de proiect (PM) și echipa de dezvoltare integrată a produsului pentru fiecare nivel de vehicul au fost unificate într-o organizație de dezvoltare a vehiculelor care acoperă gama de la design (arhitectură) până la producția de masă.
Hyundai Motor și Kia vizează vânzări de 1,7 milioane de vehicule electrice în întreaga lume în 2026.
“Sarcina imediată este de a dezvolta vehicule inovatoare care să poată domina viitoarea piață”, a spus Park. „Această reorganizare va fi un punct de plecare important pentru schimbarea viitoare în noul an.”
Gigantul auto coreean a concluzionat, de asemenea, că mașinile cu celule de combustibil pe hidrogen au un viitor foarte limitat și a oprit un proiect de mașini cu hidrogen al mărcii Genesis. Potrivit thekoreancarblog, un oficial familiarizat cu Hyundai Motor a spus: „Dezvoltarea mașinii cu hidrogen Genesis se desfășoară de aproximativ un an, cu scopul unei perioade de dezvoltare de patru ani, dar a fost oprită din cauza unei probleme cu celula de combustibil de a treia generație.”
Hyundai spune că progresele înregistrate în îmbunătățirea performanței și reducerea costurilor sistemului de celule de combustie din generația a 3-a nu au îndeplinit obiectivele inițiale. Sistemul de celule de combustie de a treia generație a fost dezvăluit în septembrie, abia trecut. În comparație cu a doua generație, îmbunătățirile au inclus un volum redus cu 30% și o creștere a producției și a durabilității de 2-3 ori.
Cu toate acestea, sarcina de bază pentru viabilitatea autoturismelor cu hidrogen este costul, iar compania urmărea să reducă prețul pilelor de combustibil pentru vehicule cu mai mult de 50% până în 2025. Acest obiectiv este acum aparent considerat nerealist. Din acest motiv, Hyundai Motor Group ar fi redus deja rolul departamentului de celule de combustibil într-o restructurare a organizației și a personalului la sfârșitul lunii noiembrie.