Compania suedeză de mobilă Ikea a redus prețurile în mai multe țări, pe măsură ce inflația globală s-a atenuat, în timp ce își sporește investițiile în reducerea prețurilor, scrie CNBC.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Compania își extinde în continuare reducerile de prețuri în 2024 pe toate piețele sale la nivel global, urmărind să atenueze creșterile de prețuri care au fost introduse în 2022. Această măsură vine pe măsură ce costurile pentru transport și materii prime scad.

“Facem acest lucru pe toate piețele pe care operăm”, a declarat pentru CNBC Tolga Öncü, șeful departamentului de retail al Inkga Group, cel mai mare proprietar de magazine Ikea.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

“Acesta este momentul pentru companii precum Ikea să investească în prețuri mai degrabă decât în profitabilitate”, a spus el, adăugând că mulți oameni au acum “portofele mai subțiri”. Reducerile de prețuri, care au început în Europa în septembrie, au dus la o creștere a numărului de clienți, precum și la o creștere a articolelor vândute de retailer, potrivit lui Öncü.

Între septembrie și noiembrie, Ingka a investit peste 1 miliard de euro în reduceri de prețuri pe piețele pe care operează, potrivit Reuters.

În Canada, prețul popularei sale biblioteci Billy a scăzut cu 20% de când compania a investit 55 de milioane de euro pentru a reduce prețurile la peste 1.500 de produse, a declarat Ingka în ianuarie. Angajamentul de a continua reducerea prețurilor vine la câteva luni după ce retailerul suedez a avertizat asupra unor întârzieri, în urma unei perturbări majore a transportului comercial în Marea Roșie.

Mărfuri în valoare de miliarde de dolari au fost deviate din cauza preocupărilor legate de siguranță în legătură cu un val de atacuri are grupăriii Houthi începând din decembrie 2023.

În ciuda faptului că ne confruntăm cu riscuri geopolitice în Marea Roșie, “suntem mai mult și mai bine echipați decât am fost vreodată, așa că ne vom respecta promisiunea de a continua să scădem prețurile în toate țările în care operăm”, a declarat Öncü la CNBC.

“La Ikea, totul se rezumă la a-i servi pe cei mulți”, a mai spus el. “Visele și dorințele multor oameni de a avea o casă mai bună nu s-au schimbat din cauza provocărilor de atingere economică, așa că mă bucur că putem contribui la furnizarea de produse mai accesibile și mai durabile pentru cei mulți.”

Ingka Group are, de asemenea, planuri de creștere a portofoliului său de centre comerciale prin ancorarea centrelor sale comerciale cu magazine Ikea. Holdingul caută să transforme magazinele Ikea în destinații prin încorporarea de spații de co-working, restaurante și multe altele, potrivit The Wall Street Journal.