Ingka Group, proprietarul majorităţii magazinelor de mobilă Ikea, se aşteaptă ca cererea în Europa să continue să crească în actualul an fiscal, datorită interesului robust pentru mobilier şi decoraţiuni interioare, care a continuat şi după pandemie, a afirmat şeful companiei suedeze, Jesper Brodin, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Prezent la cea de-a 53-a reuniune a Forumului Economic Mondial (WEF) de la Davos, Elveţia, Jesper Brodin a declarat: „În acest moment suntem optimişti că acesta va fi un an bun pentru noi, previzionăm creştere în 2023”.
Interesul în produse pentru locuinţă, un segment care a înregistrat creştere în timpul pandemiei, deoarece în timpul restricţiilor oamenii au petrecut mai mult timp în casele lor şi au lucrat de la domiciliu, este susţinut, a explicat Brodin. Acesta a adăugat: „Interesul continuă să fie ridicat, vedem asta în numărul celor care accesează site-ul nostru, care vizitează magazinele noastre, şi, de asemenea, în cifrele privind vânzările”.
„Mi se pare că este un efect mai îndelungat al pandemiei. Vedem desigur că oamenii investesc în continuare în birourile lor de acasă”, a afirmat şeful companiei suedeze.
Cel mai mare retailer de mobilier din lume a anunţat recent o creştere cu 9% a profitului operaţional anual, după ce majorările de preţuri au ajutat grupul suedez să compenseze costurile de producţie mai ridicate şi costurile provocate de lichidarea afacerii din Rusia.
„Deşi preţurile au crescut anul trecut, Ikea a început să investească în acest an fiscal în scăderea preţurilor la anumite produse”, a declarat Brodin.
Acesta a avertizat că afacerea se confruntă cu multiple riscuri, din cauza tensiunilor geopolitice, a perturbărilor tehnologice şi a schimbărilor climatice.
Compania investeşte în energie regenerabilă şi vehicule electrice, „pentru ca afacerea să fie rezilientă pe termen lung”, a explicat şeful companiei suedeze.