Ilian Nistor, Vodafone: Digitalizarea a început să fie în ADN-ul nostru, în comportamentul nostru zilnic. Un site, o persoană juridică și un expert în digitalizare sunt primele lucruri la care un antreprenor trebuie să se gândească la început de drum

Unknown

Acceleratorul Localnicii a reunit antreprenori care dețin IMM-uri și care au aflat mai multe despre cât de importantă este digitalizarea business-urilor lor. În cadrul acceleratorului, Ilian Nistor, regional sales manager la Vodafone a povestit antreprenorilor la ce soluții pot apela pentru a-și digitaliza afacerea. „Un site, o persoană juridică și un expert în digitalizare sunt primele lucruri la care un antreprenor trebuie să se gândească la început de drum. Digitalizarea a început să fie în ADN-ul nostru, în comportamentul nostru zilnic”.

Acesta spune că, mai ales în timpul pandemiei, antreprenorii și-au dorit să se digitalizeze, însă nu foarte mulți fac acest lucru din cauza faptului că ei cred inițial că este un proces dificil. 

Printre motivele pentru care aceștia se lovesc de anumite praguri atunci când doresc să-și digitalizeze business-ul este că au nevoie de un departament IT sau cred că aceste costuri sunt unele foarte mare. În realitate, pasul către o companie digitală nu este atât de dificil atât timp cât apelezi la un specialist care să îți înțeleagă business-ul și să te ajute să găsești soluția potrivită. Ilian Nistor spune că nu este scump ca antreprenorii să-și transforme business-ul într-unul modern, cu 100 de euro lunar putând să demareze acest proces. 

„Unul dintre obiceiurile pe care foarte mulți antreprenori le au este faptul că nu apelează la un specialist și ajung în situația în care mai mult te încurcă digitalizarea decât să te ajute ca business”, precizează Ilian Nistor.

Vodafone pune la dispoziție mai multe soluții prin care companiile se pot digitaliza:

  • Cloud voice – pentru IMM-uri, Cloud voice înlocuiește o centrală și face mai rapidă conexiunea dintre telefonul fix și mobil. Acest timp de serviciu este esențial în special pentru business-urile din HoReCa, call-center, transport și comerț online
  • Bulk SMS este una dintre cele mai simple și mai puțin costisitoare soluții pentru ca un antreprenor să-și promoveze afacerea. Acest serviciu trimite în același timp sms clienților legat fie de campanii existente sau dacă au fost efectuate ceva schimbări în cadrul site-ului. 
  • Soft POS – momentan acest serviciu este disponibil doar pentru utilizatorii de Android. Se poate conecta direct de pe telefon mobil transformându-l într-un POS de oriunde. Ulterior, aplicația va trimite prin sms factura către clienți în timp real
  • Semnătura digitală
  • Auto manager, prin care antreprenorii pot urmări online flota, traseele și pot localiza mai rapid și precis unde se va efectua livrarea. Acest serviciu ajută la optimizarea flotelor. 

România se situează pe locul 25 în UE în ceea ce privește integrarea tehnologiei digitale în activitățile întreprinderilor, arată Indicele economiei și societății digitale (DESI) elaborat de Comisia Europeană. Doar 33% dintre IMM-uri au cel puțin un nivel de bază de intensitate digitală, în comparație cu media UE de 60%, conform aceluiași indice.

Comentarii

  1. Ioane, Ioane…digitalizarea nu e ptr cine crezi. E ptr fraieri. Ca sa fie controlati 100% de la distanta. In curand dispare numerarul, dispar ATM uri ptr ca se pregatesc monedele digitale si implanturile. Odata cu aparitia tel inteligente s a declansat inceputul sfarsitului. Trezeste te, pe ce lume traiesti ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *