CFR Infrastructură anunță că încep lucrările de proiectare pentru Lotul 5 Băile Herculane – Poarta, de pe linia feroviară Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş. Contractul de proiectare și execuție a fost semnat în august cu PORR Construct SRL.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Începând cu data de 01.10.2025, Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. a emis Ordinul Administrativ de începere a activității de proiectare pentru proiectul „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean – LOT 5: Cap X Băile Herculane – Cap X Po Nou Poarta (km 404+250 – km 436+887)”.
Proiectul vizează modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare pe 32,637 km, pe teritoriul județului Caraș-Severin, incluzând reabilitarea liniilor existente și construcția unor elemente noi de infrastructură, transmite CFR Infrastructură.
Datele tehnice principale ce vor face obiectul realizării lucrărilor de proiectare pe Lotul 5:
- Viteză maximă proiectată: 120 km/h între Crușovăț – P.O. Nou Poarta;
- 6 stații CF: Băile Herculane, Mehadia Nouă, Mehadia, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea;
- 16 poduri, 54 podețe, 1 pasaj superior, 1 viaduct nou (7×50 m);
- Tunel reabilitat: Răchitoberg (496 m);
- Tunel nou: Poarta I (1279 m, galerie dublă);
- ERTMS nivel 2 pe 32,637 km.
- lucrări de electrificare, semnalizare și telecomunicații etc.
În urma lucrărilor de reabilitare, se va asigura o viteză de circulație la maximul 120 km/h, se va mări capacitatea de tranzit și va fi optimizat traficul pasageri și marfă.
Contractul a fost semnat cu antreprenorul Porr Construct S.R.L. în august.
Valoarea contractului se ridică la 2,14 miliarde lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată din Programul Transport (PT) 2021-2027, buget de stat și alte surse legal constituite.
Durata contractului este de 60 luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 48 luni pentru execuţia lucrărilor.