Agenția Națională pentru Îmbunătățiri Funciare a scos la licitație un contract de un miliard de lei pentru lucrări de proiectare și execuție lucrări la Canalul Magistral de Irigații Siret – Bărăgan, Etapa 1, Lot 1, km 0 – km 23. Acest tronson se situează pe teritoriul județului Vrancea, iar lucrările pe care le contractează ANIF includ trei noduri hidrotehnice, Zăbrăuți, Șușița, Putna precum și 14 subtraversări de râuri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul se întinde pe 31 de luni, cu proiectare și execuție propriu-zisă lucrări. Finanțarea este de la bugetul de stat.

Lotul 1 din Etapa 1 a proiectului este doar o mică parte din proiectul mare, care presupune construirea unui canal cu o lungime de aproape 200 de kilometri. Astfel, avem:

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

– Etapa I, cuprinzând canalul pe zona acumularea Călimănești – Râmna, în lungime de 51,5 km;

– Etapa a II-a, cuprinzând canalul pe zona Râmna – Acumulare Dridu, pe lungime de 139,5 km.

Canalul Siret – Bărăgan este un proiect început în anul 1986, în ultimii ani ai regimului comunist, pe râul Siret, între Barajul Călimăneşti şi Lacul Dridu, care urma să aducă apele din râul Siret către câmpurile Bărăganului. Canalul trebuia să aibă o lungime de 198 de kilometri, o lăţime la bază de 20 de metri şi o adâncime de 7 metri. Construirea canalului urma să aducă beneficii economice pe trei planuri: asigurarea apei pentru irigaţii în Bărăgan, reducerea riscului producerii de inundaţii în lunca Siretului şi utilizarea sa ca rută pentru transportul naval de mărfuri. În plus, agricultorii din zonă ar fi beneficiat de reducerea costurilor cu energia, care sunt acum necesare pentru aducerea apei din Dunăre.

După căderea regimului comunist, proiectul a rămas în aer, uitat prin sertare, nemaiexistând nici interes, nici bani pentru realizarea lui. În momentul de faţă doar 5 kilometri din Canalul Siret –  Bărăgan sunt finalizaţi şi totodată funcţionali, deservind 7.000 de hectare.

În anul 2012 se estima că pentru realizarea acestui proiect ar fi nevoie de o investiţie de 3,5 miliarde de euro. Finalizarea sa ar fi putut asigura irigarea a 10% din terenul agricol al României.