Inelul metropolitan de sud al municipiului Oradea este realizat în proporţie de 50% / Drumul facilitează traficul rutier dinspre Arad spre Băile Felix sau, mai departe, spre Cluj, prin ocolirea municipiului Oradea

Inel rutier metropolitan-1 Sursa Foto: CJ Bihor

Şoseaua de 17 kilometri, intitulată inel metropolitan de sud al Oradei şi care va uni municipiul cu trei comune învecinate, este realizată în procent de 50% şi urmează să fie deschisă traficului în mai 2025, după ce vor fi încheiate şi lucrările la un viaduct impresionant, au anunţat, miercuri, reprezentanţii Consiliului Judeţean Bihor şi Primăriei Oradea, într-o vizită pe şantierul lucrării, transmite Agerpres.

Pentru construirea viaductului din staţiunea Băile Felix, care va avea 400 metri lungime şi o înălţime de 18 metri, a fost adusă pe şantier cea mai mare macara din România, de 700 de tone, care va fi pusă în funcţiune începând de vineri dimineaţă, a precizat managerul de proiect, directorul Asfamixt, Daniel Forţiu.

“Acest proiect leagă trei drumuri naţionale şi trei comune importante din jurul oraşului Oradea, anume Nojorid, Sânmartin şi Oşorhei, iar utilitatea lui practică este esenţială. În primul rând pentru oameni, care vor intra mult mai repede în Oradea decât o fac azi, apoi pentru dezvoltarea economică şi turistică a întregii zone pentru că creează acces facilitat pentru Băile Felix şi împrejurimi şi reduce foarte mult zgomotul, traficul şi poluarea de la intrările în Oradea. Este rezultatul unei colaborări foarte bune între Consiliul Judeţean şi Primăria Oradea, cât şi cu cele trei primării pe teritoriul cărora se realizează acest proiect. Acesta este drumul pe care trebuie mers mai departe, să lucrăm împreună la proiecte bune pentru noi toţi”, a declarat vicepreşedintele CJ Bihor, Mircea Mălan.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Primarul municipiului Oradea, Florin Birt,a a precizat că acest inel metropolitan de sud, în paralel şi în exteriorul centurii municipiului, va facilita traficul rutier pentru cei care călătoresc dinspre Arad şi vor să ajungă în Băile Felix sau să meargă mai departe spre Cluj fără să intre prin Oradea. Ei vor evita astfel centura actuală şi vor folosi acest inel metropolitan de sud.

Preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a precizat că, din discuţiile cu constructorii, a fost informat că încă din toamna acestui an se va deschide circulaţiei un tronson între Băile Felix/Cordău şi Nojorid. Viaductul va fi terminat în primăvara anului viitor, astfel încât întregul inel metropolitan de sud va fi deschis circulaţiei pe toată lungimea sa cel mai târziu în luna mai 2025.

Potrivit lui Mircea Mălan, valoarea actualizată a investiţiei se ridică la suma de 180 de milioane de lei, finanţarea fiind asigurată din fonduri guvernamentale prin Programul ‘Anghel Saligny’ şi bugetele CJ Bihor şi Primăriei Oradea, care şi-au asumat împreună acest proiect în parteneriat cu primăriile celor trei comune şi cu Asociaţia ZMO.

În prezent, lucrările au ajuns, potrivit lui Ilie Bolojan, la 50% stadiu de execuţie, fiind realizate de Porr Construct, Asfamixt, OPR Asfalt, Dacia Faber.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: