Şoseaua de 17 kilometri, intitulată inel metropolitan de sud al Oradei şi care va uni municipiul cu trei comune învecinate, este realizată în procent de 50% şi urmează să fie deschisă traficului în mai 2025, după ce vor fi încheiate şi lucrările la un viaduct impresionant, au anunţat, miercuri, reprezentanţii Consiliului Judeţean Bihor şi Primăriei Oradea, într-o vizită pe şantierul lucrării, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pentru construirea viaductului din staţiunea Băile Felix, care va avea 400 metri lungime şi o înălţime de 18 metri, a fost adusă pe şantier cea mai mare macara din România, de 700 de tone, care va fi pusă în funcţiune începând de vineri dimineaţă, a precizat managerul de proiect, directorul Asfamixt, Daniel Forţiu.

“Acest proiect leagă trei drumuri naţionale şi trei comune importante din jurul oraşului Oradea, anume Nojorid, Sânmartin şi Oşorhei, iar utilitatea lui practică este esenţială. În primul rând pentru oameni, care vor intra mult mai repede în Oradea decât o fac azi, apoi pentru dezvoltarea economică şi turistică a întregii zone pentru că creează acces facilitat pentru Băile Felix şi împrejurimi şi reduce foarte mult zgomotul, traficul şi poluarea de la intrările în Oradea. Este rezultatul unei colaborări foarte bune între Consiliul Judeţean şi Primăria Oradea, cât şi cu cele trei primării pe teritoriul cărora se realizează acest proiect. Acesta este drumul pe care trebuie mers mai departe, să lucrăm împreună la proiecte bune pentru noi toţi”, a declarat vicepreşedintele CJ Bihor, Mircea Mălan.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Primarul municipiului Oradea, Florin Birt,a a precizat că acest inel metropolitan de sud, în paralel şi în exteriorul centurii municipiului, va facilita traficul rutier pentru cei care călătoresc dinspre Arad şi vor să ajungă în Băile Felix sau să meargă mai departe spre Cluj fără să intre prin Oradea. Ei vor evita astfel centura actuală şi vor folosi acest inel metropolitan de sud.

Preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a precizat că, din discuţiile cu constructorii, a fost informat că încă din toamna acestui an se va deschide circulaţiei un tronson între Băile Felix/Cordău şi Nojorid. Viaductul va fi terminat în primăvara anului viitor, astfel încât întregul inel metropolitan de sud va fi deschis circulaţiei pe toată lungimea sa cel mai târziu în luna mai 2025.

Potrivit lui Mircea Mălan, valoarea actualizată a investiţiei se ridică la suma de 180 de milioane de lei, finanţarea fiind asigurată din fonduri guvernamentale prin Programul ‘Anghel Saligny’ şi bugetele CJ Bihor şi Primăriei Oradea, care şi-au asumat împreună acest proiect în parteneriat cu primăriile celor trei comune şi cu Asociaţia ZMO.

În prezent, lucrările au ajuns, potrivit lui Ilie Bolojan, la 50% stadiu de execuţie, fiind realizate de Porr Construct, Asfamixt, OPR Asfalt, Dacia Faber.