Datele publicate vineri au arătat că inflația ridicată din Marea Britanie afectează vânzările din retail, activitatea întreprinderilor și încrederea consumatorilor, întărind previziunile privind o recesiune economică în acest an, scrie Financial Times.
Volumul vânzărilor din retail în Marea Britanie a scăzut pentru a doua lună consecutiv în iunie, în condițiile în care inflația ridicată i-a împins pe consumatori să consume mai puțin.
Un sondaj urmărit îndeaproape a arătat că activitatea a încetinit în iulie la cel mai slab ritm de la blocarea pandemiei Covid de la începutul anului 2021, deoarece inflația ridicată a afectat cererea.
În plus, compania de cercetare GfK a dezvăluit că încrederea consumatorilor britanici a rămas la minus 41 în iulie, cel mai scăzut nivel de la începutul înregistrărilor în 1974.
Datele au subliniat impactul inflației în creștere – care a atins în iunie un maxim al ultimilor 40 de ani, de 9,4% – asupra finanțelor gospodăriilor și activității de afaceri.
Cantitatea de bunuri cumpărate în Marea Britanie a scăzut cu 0,1% față de luna precedentă – al doilea declin consecutiv – dar consumatorii au cheltuit cu 1,3% mai mult decât în luna mai, din cauza creșterii prețurilor, potrivit datelor Oficiului Național de Statistică.