Fiabilitatea vehiculelor este un factor cheie pentru cumpărătorii de mașini, influențând costurile de proprietate pe termen lung și satisfacția generală. Cele mai fiabile mărci auto din SUA pentru 2025 au fost clasificate de Visual Capitalist, pe baza datelor de la J.D. Power. Mărcile au fost notate în funcție de numărul de probleme la 100 de vehicule (PP100) pe o perioadă de proprietate de trei ani.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cele mai fiabile mărci auto din 2025 sunt Lexus, Buick și Mazda. În timp ce Lexus și Buick se regăsesc frecvent în fruntea acestui clasament, locul al treilea ocupat de Mazda reprezintă o îmbunătățire considerabilă față de anul trecut.

Cele mai mari evoluții față de 2024 au fost Jeep (creșterea PP100 cu 85), Tesla (reducerea PP100 cu 43) și RAM (creșterea PP100 cu 41).

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Fiabilitatea s-a înrăutățit în general

Conform J.D. Power, media PP100 din industrie a atins cel mai ridicat nivel din 2009, anul de după criza financiară din 2008. Acest lucru se datorează probabil faptului că vehiculele vechi de 3 ani din prezent au fost construite în urma pandemiei COVID-19.

„În timp ce creșterea numărului de probleme din acest an poate fi un ghimpe în coasta producătorilor și proprietarilor de automobile, este important să ne amintim că vehiculele de trei ani de astăzi au fost construite într-o perioadă în care industria se confrunta cu perturbări majore”, afirmă Jason Norton, director de benchmarking auto la J.D. Power.

Mai multă tehnologie, mai multe probleme

Pe măsură ce vehiculele devin din ce în ce mai avansate din punct de vedere tehnologic, problemele de software au apărut ca o preocupare majoră în materie de fiabilitate.

Conform studiului J.D. Power, conectivitatea Android Auto și Apple CarPlay a fost cea mai frecventă problemă pentru al doilea an consecutiv (8,4 PP100). De fapt, jumătate din primele 10 probleme la nivelul întregii industrii au fost legate de integrarea, utilizarea sau conectivitatea smartphone-urilor.

Deși mulți producători auto au început să ofere actualizări over-the-air, 56% dintre proprietarii de vehicule spun că nu a existat nicio îmbunătățire vizibilă după o actualizare.