Autoritatea Portului Rotterdam, cel mai mare din Europa, şi-a exprimat joi “preocuparea”, faţă de “semnificativele complicaţii” pe care invazia rusă în Ucraina le-ar putea avea asupra fluxurilor comerciale şi de pe piaţa de energie care ajung în port din Rusia, pentru utilizare ulterioară în Europa, relatează agenţia EFE, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Acest război poate avea complicaţii semnificative pentru noi”, a semnalat directorul executiv al Autorităţii Portuare, Allard Castelein, cu ocazia prezentării rezultatelor anuale ale portului, făcând referire la un eventual boicot european asupra produselor din Rusia.

Portul Rotterdam manipulează, anual, în jur de 62 de milioane de tone de mărfuri relaţionate cu Rusia, ceea ce echivalează cu circa 15% din total, anual, şi au o valoare pentru port de aproximativ 30 miliarde euro, potrivit agenţiei olandeze ANP.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Aceste mărfuri sunt în principal cărbune, ţiţei şi gaze naturale, dar şi containere care au legătură cu Moscova, în timp ce Rusia exportă oţel, cupru, nichel şi aluminiu în alte părţi ale lumii prin intermediul portului din Rotterdam, care la rândul său are ca porturi partenere mai importante pe cele din Sankt Petersburg şi Murmansk.

Multe materii prime, precum nichelul şi cuprul, provin din Rusia şi se utilizează în procese industriale. Deşi unele resurse “pot fi înlocuite”, altele sunt mai dificil de obţinut, a subliniat directorul Autorităţii Portuare.

Castelein a avertizat că, în cazul unei crize acutizate cu Moscova, care să presupună o paralizare a furnizărilor de gaze în Europa, ca răspuns la sancţiunile contra Rusiei, Rotterdam va fi afectat în rolul său de important port energetic şi fabricile din zona sa pot fi chiar închise din cauza lipsei de gaze.

“Într-o situaţie de conflict, energia este întotdeauna foarte importantă”, a punctat el, dar a reamintit că există suficiente gaze naturale lichefiate în alte părţi ale lumii pentru a compensa o întrerupere a furnizării de gaze ruse în Europa şi infrastructura din Rotterdam nu este suficientă pentru a putea să le proceseze în totalitate.