Înmatriculările auto din UE au revenit pe plus în august, după 13 luni consecutive de scădere. România, cea mai mare scădere din UE a înmatriculărilor, în august/ Dacia, creștere de 17,3%

inmatriculari auto, masini

Înmatriculările auto din Uniunea Europeană au revenit pe plus în luna august, după 13 luni consecutive de scădere. În schimb, România a înregistrat în august cea mai mare scădere a înmatriculărilor din UE, de 22,3%.

În iulie 2022, înmatriculările de mașini noi în Uniunea Europeană au scăzut din nou (-10,4%), în ciuda unei baze de comparație deja scăzute, cauzată de penuria actuală de semiconductori. Toate cele patru piețe majore din UE au înregistrat rezultate mai slabe decât în urmă cu un an, Germania (-12,9%) și Spania (-12,5%) înregistrând cele mai mari scăderi.

Însă în luna august, piața europeană a autovehiculelor noi a revenit în sfârșit la creștere (+4,4%), punând capăt la treisprezece luni de scădere consecutivă. Astfel, înmatriculările de autoturisme noi din UE au crescut în august 2022 la 650.305 unități.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Cu toate acestea, acest rezultat rămâne cu mult sub nivelurile de dinaintea pandemiei. Toate piețele cheie din UE au contribuit pozitiv la creșterea din regiune, cu creșteri solide înregistrate în Italia (+9,9%), Spania (+9,1%), Franța (+3,8%) și Germania (+3,0%).

În schimb, România a fost țara care a înregistrat cel mai mare declin al înmatriculărilor în august, 22,3%, numărul autoturismelor înmatriculate reducându-se de la 16.129 în august 2021 la 12.538 în august 2022. Scăderea vine după ce luni la rândul România a condus clasamentul european al creșterii înmatriculărilor, câteva luni la rând.

Scăderi puternice au înregistrat și Danemarca, de 19,5%, de la 15.837 la 12.756 autoturisme înmatriculate, și Finlanda, de 10%, de la 7.906 la 7.113 autoturisme.

Piața la opt luni

Per total, pe primele opt luni, înmatriculările din România au înregistrat o creștere ușoară de 5,8%, de la 78.791 autoturisme înmatriculate anul trecut la 83.349 înmatriculate în 2022. România se situează așadar pe poziția 13 în UE.

În UE au fost înmatriculate un număr de 5.996.638 unități în primele opt luni din 2022, o scădere de 11,9% față de perioada similară din 2021. În ciuda îmbunătățirii recente, scăderile anterioare cântăresc negativ asupra performanței cumulate. Ca urmare, toate cele patru piețe cheie s-au confruntat cu pierderi până acum în acest an: Italia (-18,4%), Franța (-13,8%), Germania (-9,8%) și Spania (-9,4%).

Top constructori de automobile: Dacia, creștere de 17,3%

În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total în Europa sunt reprezentate de grupul Volkswagen cu 1.777.990 unități, în scădere cu 16,4%, urmate de grupul Stellantis cu 1.390.088 unități, în scădere cu 17,6%, Hyunday cu 720.914 unități, în creștere cu 8,8% și de Grupul Renault cu 671.728 unități, în scădere cu 5,6%.

Dacia a reprezentat 306.664 unități, în creștere cu 17,3% față de ianuarie-august 2021.

Autoturismele marca Ford au reprezentat în ianuarie-august 2022 un număr de 327.266 unități noi înmatriculate, în scădere cu 13,3% față de perioada similară din 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: