Piața auto din România a scăzut cu peste 50 la sută în luna iunie a acestui an, comparativ cu luna iunie din 2024, arată Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile, conform datelor publicate de DGPCI și prelucrate de APIA.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Astfel, în aceasta lună, înmatriculările de autoturisme noi au fost în scădere cu – 50,1% față de iunie 2024, ajungând la un volum de 10.522 unități. Piața auto a intrat într-o scădere abruptă din aprilie, în așteptarea programului Rabla.
La începutul lunii iunie, Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) arăta că, pe primele 5 luni din 2025, piața auto pentru vehicule noi vândute persoanelor fizice se află în scădere cu 26% față de perioada similară din 2024, cauza principală fiind întârzierea lansării programului RABLA 2025, în timp ce importul de vehicule second hand (în marea lor majoritate nefiscalizate) a crescut cu peste 30%, vârsta medie a acestora fiind de peste 8 ani. Astfel, raportul dintre vehiculele noi și cele second-hand înmatriculate în România a ajuns de 1 la 3, contribuind negativ la îmbătrânirea parcului auto național – vârstă medie actuală fiind 15,4 ani.
Autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de – 54.3% față de iunie 2024, realizând o cotă de piață de 4.1%;
Pe primele 6 luni din 2025, înmatriculările de autoturisme noi au atins 64.339 unități, cu o scădere de – 21.8% față de perioada similară a anului 2024.

Clasamentul mărcilor este dominat de Dacia, cu peste 26% din vânzări.

Iar cel mai vândut model rămâne Dacia Duster.
