7.378 autoturisme noi înmatriculate în România în primele nouă luni din acest an au propulsie full electrică, în scădere cu 32% față de anul trecut, arată statisticile industriei auto – ACAROM. Una din explicații ar putea fi diminuarea semnificativă a subvenției guvernamentale.
În schimb, înmatriculările de mașini cu propulsie hibridă au crescut cu 36% față de perioada similară din 2023 și au ajuns la 43.237 unități.
Pe primele nouă luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi, indiferent de tipul de propulsie, au atins valoarea de 115.509 unități, o creștere de +4,33% față de aceeași perioadă din 2023.
În septembrie, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 14,89% față de septembrie 2023, atingând un volum de 8.975 unități.
În ceea ce privește autoturismele second-hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în septembrie 2024 cifra de 28.639 unități, o creștere de +9,2% față de septembrie 2023.
Pe primele nouă luni din 2024, înmatriculările de autoturisme second-hand înmatriculate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 239.066 unități, în scădere cu -1,21% față de perioada similară din 2023, respectiv 241.992 unități.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, primele 9 luni din 2024:
DACIA = 34.138 unități
TOYOTA = 10.027 unități
HYUNDAI = 7.807 unități
SKODA = 7.564 unități
RENAULT = 7.363 unități
VOLKSWAGEN = 7.131 unități
FORD = 4.920 unități
MERCEDES = 4.092 unități
BMW = 3.770 unități
SUZUKI = 3.523 unități