Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 32,8% în trimestrul
II 2021 faţă de trimestrul II 2020, arată datele publicate de Institutul Național de Statistică. În aceeaṣi perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 37,7% comparativ cu trimestrul II din anul anterior. În trimestrul II 2021, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 78,5%. Spre exemplu, la categoria autobuze, doar jumătate au fost noi.
În trimestrul II 2021 comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2020, înmatriculările noi de vehicule
rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile: categoria autobuze ṣi microbuze de 2,2 ori, la categoria mopede ṣi motociclete cu 49,0% ṣi la categoria autoturisme cu 32,1%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autobuze ṣi microbuze cu 88,9%, la categoria mopede ṣi motociclete cu 74,8% ṣi la categoria autoturisme cu 24,5%.
Și în ceea ce priveṣte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile: categoria autotractoare de 2,1 ori, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 52,6% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 20,3%.Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile.
Faţă de trimestrul I 2021, în trimestrul II 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere cu 4,4% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și cu 2,2% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în
circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului II 2021, în proporție de 56,2%, vehicule cu normele de
poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 12,3%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 30,6% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,5%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 32,3%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 26,7% au fost clasificate în norma Non-Euro.
În trimestrul II 2021, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 78,5%. Spre exemplu, la categoria autobuze, s-au înmatriculat 219 unități, dintre care doar jumătate au fost noi: 108.