Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 32,8% în trimestrul
II 2021 faţă de trimestrul II 2020, arată datele publicate de Institutul Național de Statistică. În aceeaṣi perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 37,7% comparativ cu trimestrul II din anul anterior. În trimestrul II 2021, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 78,5%. Spre exemplu, la categoria autobuze, doar jumătate au fost noi.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
În trimestrul II 2021 comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2020, înmatriculările noi de vehicule
rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile: categoria autobuze ṣi microbuze de 2,2 ori, la categoria mopede ṣi motociclete cu 49,0% ṣi la categoria autoturisme cu 32,1%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autobuze ṣi microbuze cu 88,9%, la categoria mopede ṣi motociclete cu 74,8% ṣi la categoria autoturisme cu 24,5%.
Și în ceea ce priveṣte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile: categoria autotractoare de 2,1 ori, la categoria remorci ṣi semiremorci cu 52,6% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 20,3%.Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile.
Faţă de trimestrul I 2021, în trimestrul II 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere cu 4,4% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și cu 2,2% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în
circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului II 2021, în proporție de 56,2%, vehicule cu normele de
poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 12,3%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 25,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 30,6% au fost clasificate Non-Euro. Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,5%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 32,3%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 26,7% au fost clasificate în norma Non-Euro.
În trimestrul II 2021, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 78,5%. Spre exemplu, la categoria autobuze, s-au înmatriculat 219 unități, dintre care doar jumătate au fost noi: 108.