Unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din lume, Intersport, ia în considerare mutarea producției în China, în timp ce branduri precum Nike și Adidas își mută producția din această țară ca răspuns la tarifele vamale impuse de SUA.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Noul director executiv al Intersport International, Tom Foley, a declarat pentru Financial Times că grupul ia în considerare aprovizionarea unei proporții mai mari din produsele sale cu marcă proprie – care au reprezentat aproximativ 1,4 miliarde de euro din veniturile de anul trecut – din China.
Deliberările au loc în contextul în care brandurile sportive americane își mută producția din China în alte țări asiatice cu tarife vamale mai mici. Activitatea de producție din China s-a contractat pentru a patra lună consecutivă în iulie.
Mutarea din țară, a adăugat Foley, „ar putea exercita presiune asupra capacităților de producție din piețele care în mod normal nu ar avea această problemă”.
„Nu este o situație în care trebuie să ne mutăm din Bangladesh în China, dar am putea să o facem”, a declarat Foley, care a preluat funcția de director executiv în iulie. Principalele piețe de aprovizionare ale Intersport includ China, Bangladesh, Vietnam și Cambodgia.
Intersport – care operează 5.500 de magazine în 42 de țări – este o cooperativă cu sediul în Elveția, deținută și administrată de organizații naționale. Este deosebit de răspândită în Europa și este cel mai mare retailer de articole sportive din Germania.
Grupul, care a generat venituri de 14 miliarde de euro anul trecut, vinde atât produse proprii, cât și produse ale unor mărci precum Nike și Adidas. Compania nu își dezvăluie profiturile.
Se confruntă cu o concurență crescută pentru spațiul de producție în țări precum Vietnam și Bangladesh, chiar dacă în China există încă capacități excedentare disponibile.
Tensiunile comerciale de lungă durată dintre SUA și China au determinat brandurile de articole sportive să-și mute producția din China în ultimii ani.
Adidas a achiziționat 27% din produsele sale din Vietnam anul trecut, 19% din Indonezia și doar 16% din China — în principal pentru vânzările din propria țară.
În același timp, Nike produce 16% din încălțămintea sa în China și a declarat analiștilor în iunie că dorește să reducă acest procent la o valoare de o singură cifră în următoarele 12 luni.
Foley a afirmat că echilibrul de putere în industrie se deplasează în general de la companii precum Nike și Adidas către retaileri precum Intersport.
„Cu siguranță, dependența lor de noi… a crescut”, a spus el, menționând că multe mărci importante nu au reușit să-și extindă afacerile directe cu consumatorii la nivelurile pe care le sperau. Dinamica puterii „s-a schimbat înapoi la nivelul de acum opt sau nouă ani”, a adăugat el.
Foley dorește ca vânzările produselor cu marca proprie Intersport să reprezinte până la 20% din veniturile anuale ale grupului în termen de cinci ani, față de 10% în prezent, cu scopul final de a crește profitabilitatea. „Pentru o afacere puternică și durabilă, avem nevoie de o marjă mai mare”, a spus el.
În România, potrivit site-ului Intersport.ro, compania este prezentă din 2004, iar acum are o rețea de 36 de magazine.