Jocul de puzzle Royal Match a depășit Candy Crush Saga și a devenit cel mai profitabil joc din lume pentru telefoane mobile

Royal Match

Dezvoltatorul Dream Games, cu sediul la Istanbul, este pe cale să își dubleze veniturile obținute din titlul său de debut, în ciuda unui an slab pentru colegii din domeniul mobil, scrie Financial Times.

Aplicația de puzzle Royal Match, dezvoltată de o mică echipă din Istanbul, a depășit Candy Crush Saga, deținută de Microsoft, ca fiind cel mai profitabil joc pentru telefoane mobile din lume, în timpul unei perioade de 12 luni lipsite de strălucire pentru industrie.

Royal Match a devenit cel mai mare joc pentru telefoane mobile în funcție de veniturile lunare la nivel global în luna iulie și de atunci se menține pe primul loc, potrivit Data.ai, care urmărește cheltuielile consumatorilor în magazinele de aplicații Apple și Android. Lansat în 2021, acesta este titlul de debut al Dream Games, un start-up turcesc evaluat la 2,75 miliarde de dolari la începutul anului trecut.

Timp de peste un deceniu, Candy Crush Saga al lui King a fost unul dintre cele mai populare jocuri din lume, în mod constant, pe orice platformă, atingând venituri cumulate de 20 de miliarde de dolari în acest an. În prezent, Candy Crush face parte din Microsoft, după achiziționarea Activision Blizzard cu 75 de miliarde de dolari, iar de la lansarea sa la sfârșitul anului 2012, Candy Crush a petrecut doar șase luni în afara top 10 al jocurilor mobile cu cele mai mari venituri, potrivit Data.ai.

Cheltuielile consumatorilor pentru Royal Match s-au mai mult decât dublat în anul care a trecut până în octombrie, crescând rata anuală de funcționare a veniturilor brute ale jocului (înainte de a plăti comisioanele pentru magazinul de aplicații) la 2 miliarde de dolari, a declarat Soner Aydemir, cofondator și director executiv al Dream Games.

Royal Match a crescut atât de mult în ceea ce a fost un alt an dificil pentru jocurile mobile, spun creatorii și investitorii săi, datorită faptului că s-a concentrat pe calitate și pe atractivitatea pentru piața de masă, într-un sector în care se întâmplă adesea să fie lansate în magazinele de aplicații ale Apple și Google jocuri care fac bani pe termen scurt de către câțiva dezvoltatori cu un buget redus.

“Credem cu tărie că calitatea este cel mai bun plan de afaceri”, a declarat Aydemir.

Data.ai estimează că piața jocurilor pentru telefoane mobile va scădea cu aproximativ 3% în acest an la nivel global, inclusiv în China, ceea ce face ca Royal Match – alături de Monopoly Go! al Scopely – să fie un nou succes rarisim. “Au avut un an foarte impresionant”, a declarat Lexi Sydow, șef al departamentului de insight la Data.ai.

Royal Match este un joc de puzzle de tip “match-three”, care ar implica, de obicei, alinierea plăcilor sau a pictogramelor pentru a șterge o grilă. Acestea au devenit cel mai popular gen de jocuri casual de când au fost popularizate de Bejeweled la începutul anilor 2000.

Deși a dat naștere la mulți imitatori, Candy Crush Saga a ajuns să domine piața jocurilor de tip match-three, ocupând locul întâi în funcție de cheltuielile consumatorilor în magazinele de aplicații mobile timp de aproape 127 de luni consecutive, potrivit Data.ai.

Cel puțin, până în această vară.

Aydemir a spus că jucătorii săi sunt mai loiali și dispuși să cheltuiască mai mult pe obiecte din joc decât în cazul altor aplicații de puzzle. Mai mult de 90% dintre utilizatorii Royal Match care au jucat jocul timp de un an continuă să îl joace și pentru al doilea an, a adăugat el.

O parte a succesului Royal Match se datorează atractivității sale pentru piața de masă, cu un element de puzzle ușor de învățat și o poveste luminoasă și aerisită care atrage un public mai larg decât jocurile de bătălie fantastică sau jocurile de cazino care domină de obicei topurile de venituri, a spus Sydow.

Cu aproximativ 55 de milioane de utilizatori activi lunar, a reușit să convingă jucătorii să cheltuiască în medie mai mult decât o face audiența mult mai mare a Candy Crush, de aproximativ 160 de milioane, potrivit Data.ai.

Investitorii de la Dream Games speră că poate supraviețui altor pretendenți la tronul Candy Crush, precum Gardenscapes și Homescapes de la Playrix, care au depășit pentru scurt timp succesul lui King pentru câteva luni în 2020.

“Atât de multe jocuri mobile sunt un pic glitchy sau grafica nu este atât de bună, dar Royal Match este o experiență de lux”, a declarat Rob Moffat, un investitor timpuriu în Dream Games cu Balderton Capital, firma de capital de risc cu sediul în Londra. “Nimic nu se strică niciodată, este un stil artistic foarte clar și curat. Ei se gândesc la fiecare detaliu”.

Dream a investit, de asemenea, foarte mult în publicitate pentru a aduce noi jucători și a-i atrage înapoi pe cei care au renunțat, într-un moment în care mulți dezvoltatori de jocuri mobile s-au luptat să navigheze printre modificările aduse de Apple în materie de confidențialitate.

Anul viitor, Dream Games plănuiește să capitalizeze succesul său prin lansarea unei continuări, Royal Kingdom, care, speră Aydemir, va “extinde povestea și universul” personajului principal al jocului Match, regele Robert. Royal Kingdom, care îl introduce pe Richard, fratele lui Robert, este testat în Marea Britanie și pe alte piețe selecționate.

“Ceea ce ne concentrăm este puțin diferit față de concurenții noștri”, a declarat Aydemir. “Ne concentrăm pe construirea unei [proprietăți intelectuale] și a unor personaje și a unui univers, cu un produs bine realizat pentru a crea un joc de înaltă calitate, cu atractivitate pe termen lung și de masă.”

Dream Games vrea să evite să fie un “one-hit wonder”, a declarat Danny Rimer, partener la investitorul Index Ventures, care face parte din consiliul de administrație. “Au așteptări mai mari pentru ei înșiși”.

Start-up-ul a fost fondat în 2019 de foști directori de la Peak Games, un alt dezvoltator turc de jocuri mobile care a fost achiziționat în 2020 de rivalul american Zynga. Dream Games, care are acum 200 de angajați și este profitabilă, l-a adus recent pe Ed Catmull, cofondator al pionierului animației digitale Pixar, în calitate de consilier strategic.

“Când am început să joc Royal Match, am fost frapat de atenția neobișnuită acordată calității elementelor vizuale ale jocului”, a declarat Catmull, care a depășit 5.000 de niveluri în joc, potrivit lui Aydemir.

Aydemir este un admirator al Pixar și al companiei-mamă, Walt Disney, atât pentru producția lor, cât și pentru principiile lor de organizare, și a vizionat de cinci ori musicalul The Lion King și de două ori spectacolul de teatru Frozen.

Dream Games are o sală de cinema cu 35 de locuri în biroul său din Istanbul, unde toți angajații, inclusiv inginerii de software, se uită în mod regulat la filme – apoi petrec ore întregi analizând ce le face bune sau rele.

“Astfel se creează o cultură creativă în cadrul companiei”, a declarat Aydemir. “De asemenea, ne jucăm jocuri foarte proaste pentru a înțelege de ce nu sunt suficient de bune.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *