Retailerul Kaufland, parte din grupul german Schwarz, anunță că vrea să mențină un ritm constant de expansiune, cu cel puțin 10 magazine deschise anual în țara noastră, iar până în 2025 obiectivul este să atingă pragul de 200 de magazine în România și Republica Moldova.
Compania anunță că a împlinit 18 ani de la intrarea pe piața din România, primul magazin fiind deschis în 2005, în cartierul Colentina din București, cu o echipă de 500 de angajați. În prezent, Kaufland România a ajuns la o rețea de 171 de magazine în 95 de localități și o echipă de 17.000 de angajați
Anul 2022 a marcat un record de expansiune pentru companie, cu 16 magazine inaugurate.
O analiză a perioadei cuprinse între 2018 și 2022, realizată de compania de audit și consultanță KPMG, a relevat faptul că în ultimii cinci ani, Kaufland a înregistrat o creștere economică continuă, de 10,7%, în termeni de CAGR. Contribuția Kaufland la economia națională s-a menținut constantă, reprezentând anual aproape 1% din PIB-ul României, iar valoarea adăugată brută totală (VAB) directă a fost de aproximativ 2,5 miliarde euro.
Mai mult, în ultimii 5 ani, Kaufland România a plătit la bugetul de stat aproximativ 1 miliard de euro, reprezentând taxe și impozitele aferente salariilor angajaților.
Cheltuielile cu furnizorii locali au ajuns la 2,4 miliarde euro în 2022. În ultimii cinci ani, compania a avut anual peste 80% furnizori autohtoni din totalul partenerilor. În 2022, din cheltuielile totale cu furnizorii, peste 82% reprezintă cheltuielile cu furnizorii din România.