Cel mai extins lanț de magazine din Polonia,  Zabka, își va oferi acțiunile în ceea ce promite a fi cea mai mare ofertă publică inițială din Polonia de la debutul comercianților cu amănuntul Pepco Group NV și Allegro.eu SA în urmă cu mai bine de trei ani, transmite Bloomberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine de proximitate din regiune  a anunțat că intenționează să se listeze la Bursa din Varșovia.

Bloomberg notează că piața bursieră din Polonia a fost “somnoroasă” în ultima vreme. În mod tradițional un centru de activitate în regiune, indicele WIG20 a rămas în urma majorității celorlalte indicii de referință din regiune, în timp ce Varșovia nu a mai văzut o listă de companii mari de la pandemie.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Acest lucru este pe cale să se schimbe, o dată cu listarea Zabka, un lanț cu peste 10.500 de magazine.

Vânzarea de acțiuni ar putea evalua Zabka, care este controlată de firma de capital privat CVC Capital Partners Plc, până la 8 miliarde de dolari. Compania se prezintă ca o poartă de intrare pentru investitori într-o economie în care cheltuielile de consum cresc de două ori mai rapid decât în țările din Europa de Vest.

Modelat după lanțul 7-Eleven, Zabka consideră că formatul său de magazin de proximitate îi permite să evite războiul prețurilor care secătuiește câștigurile magazinelor cu discount. De asemenea, Zabka se extinde, urmărind să deschidă mai mult de 1 000 de magazine pe an în Polonia și sub marca Froo în România, dublându-și în același timp vânzările până în 2028.

Logo-ul verde al Zabka, al cărui nume înseamnă „broască mică” în poloneză, poate fi găsit în toată Polonia. Cel puțin 17 milioane de oameni nu locuiesc la mai mult de 500 de metri de cel mai apropiat magazin, unde pot obține cafea, pizza, hot-dog și cartofi prăjiți, pe lângă produsele alimentare. Acum depinde de Zabka să facă piața bursieră din Varșovia mai atractivă

Żabka, cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Polonia, a deschis deja 20 de magazine în România, dintre care 19 funcționează în București și unul în Pitești. Detalii AICI