Compania de Drumuri (CNAIR) a primit 10 oferte la licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru un proiect de lărgire a DN 1 la 3 benzi/sens între Aeroportul Otopeni și Autostrada București Nord (lotul UMB), etapa proiectării preliminare (studiu de fezabilitate). Licitația anterioară, la care Compania de Drumuri primise patru oferte, a fost anulată în luna iulie.
Ofertele depuse pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea sectorului DN 1 cuprins între Aeroportul Henri Coandă și Nodul rutier cu A0:
– ECO GEODRUM SRL
– H.V.I.D. CONSULTING GROUP SRL
– INCONS SRL
– LIKE CONSULTING SRL
– Asocierea MASTER SOLUTIONS TEAM SRL (lider) – VEGO CONCEPT ENGINEERING S.R.L.
– MEM PROJECT CONSTRUCT SRL
– QUADRANTE VIAPONTE PROIECTARE SI CONSULTANTA SRL
– RIA DESIGN CONSULTING SRL
– Asocierea DINENG DEV SRL (lider) – ECOPROIECT DESIGN SRL
– VENTOR GRUP CONSULTING SRL
„Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 7 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, în baza căruia acest sector de drum național va fi lărgit la 3 benzi pe sens.
În plus, proiectantul va trebui să propună soluții pentru:
– realizarea unei conexiuni mai eficiente cu A0,
– separarea completă a traficului rutier pe distanta propusă,
– asigurarea virajului la stânga pentru întoarcere după nodul rutier cu A0 (pe direcția București – Ploiești),
– îmbunătățirea conectivității în zona Aeroportului Henri Coandă.
Valoarea estimată a contractului (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) este de 1,36 milioane de lei (fără TVA)”, a transmis directorul CNAIR Cristian Pistol.
Obiectivul general al proiectului este modernizarea/lărgirea la profil 3+3 a sectorului de pe DN 1 cuprins între Aeroportul Henri Coandă – Nod A0 în vederea realizării conexiunii cu obiectivul Autostrada Centură București – A0, cu separarea completă a traficului pe distanța propusă și cu posibilitatea virajului la stânga pentru întoarcere după nodul A0 pe direcția București – Ploiești”, a transmis anterior CNAIR.
DN 1 va fi lărgit la 3 benzi pe sens în zona Aeroportului Otopeni. Este vorba despre lărgirea la 3 benzi pe sens a sectorului de drum cuprins între Aeroportul Internațional “Henri Coandă” Otopeni și Autostrada Bucureștiului A0, zona Lotului 2 Nord. Principalele caracteristici solicitate vor fi, printre altele:
– lărgirea la 3 benzi pe sens
– posibilitatea efectuării de către șoferi a virajului la stânga pentru intoarcere după nodul rutier A0 x DN1, pe sensul de mers București -Ploiești
– asigurarea unui acces facil agenților economici și cartierelor rezidențiale
Această modernizare a DN1 la 3 benzi/sens între sectorul de drum menționat va contribui la creșterea condițiilor de trafic, precum și la sporirea gradului de siguranță a traficului rutier”, spunea anterior secretarul de stat Ionel Scriosteanu.