Licitaţia de 3 miliarde de lei pentru modernizarea liniei de tren Caransebeş – Timişoara, a doua investiţie feroviară ca valoare din PNRR a fost suspendată după o contestaţie. CFR va obliga constructorul să lucreze ,,24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână”

Tren de lucru CFR Infra Bucureşti - Piteşti Facebook, Adrian Covăsnianu

CFR Infrastructură a prelungit cu o lună, până la 22 noiembrie, termenul-limită pentru depunerea ofertelor la contractul de modernizare a liniei de tren Caransebeş- Timişoara şi, totodată, a suspendat temporar procedura după o contestaţie la CNSC. Licitaţia pentru dublarea liniei cu o lungime de 94 km. şi creşterea vitezei de circulaţie până la 160 km/h. a fost lansată în 15 iunie şi are o valoare de aproape 3,2 miliarde lei (contractul este cu o clauză suspensivă, adică CFR va semna contractul când va avea finanţarea). Lucrarea este împărțită în două loturi, respectiv Caransebeș – Lugoj și Lugoj – Timișoara Est. Modernizarea liniei Caransebeş – Arad (155 km.), partial electrificată,  din care face parte şi tronsonul Caransebeş – Timişoara este cea mai mare investiţie feroviară propusă la finanţare prin PNRR cu 1,3 miliarde euro solicitare finanţare şi valoare totală de 1,475 miliarde Euro. Următorul mare proiect feroviar este modernizarea liniei Cluj Napoca – Oradea (156 km.) şi o solicitare de finanţare de 1,294 miliarde Euro şi un cost total de 1,469 miliarde E.

Documentele din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice arată că, antreprenorul italian, Webuild (fosta companie Salini Impregilo) a depus săptămâna trecută şi o contestaţie la CNSC împotriva unui răspuns consolidat al CFR Infrastructură prin care solicită suspendarea procedurii de atribuire până la soluţionarea contestaţiei.

Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş- Timişoara a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. ,,Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate” arată CFR în Caietul de Sarcini. Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infarstructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier : ,,Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână

Obiective principalele ale programului de modernizarea pe tronsonul feroviar Caransebeș – Lugoj – Timișoara Est sunt:

-îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;

-modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;

-modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

-dublarea liniei pe toată lungimea;

-construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord;

-instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secțiuni se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Facebook, Adrian Covăsnianu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *