Țintele Uniunii Europene de reducere a emisiilor de CO2 provenite de la vehicule, inclusiv o reducere de 100% pentru autoturisme până în 2035, nu mai sunt realizabile, au declarat miercuri șefii asociațiilor producătorilor de automobile și furnizorilor auto din Europa citați de Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, urmează să găzduiască pe 12 septembrie o întâlnire cu directorii din sectorul auto pentru a discuta viitorul industriei, care se confruntă cu dubla amenințare a concurenței chineze în domeniul vehiculelor electrice și a tarifelor impuse de SUA.

Într-o scrisoare adresată Ursulei von der Leyen, directorul executiv al Mercedes-Benz Ola Kaellenius și directorul executiv Matthias Zink responsabil pentru sisteme de propulsie și șasiuri la Schaeffler AG, au spus că rămân angajați în atingerea obiectivului UE de emisii nete zero până în 2050.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Totuși, ei au afirmat că producătorii europeni se confruntă acum cu o dependență aproape totală de Asia pentru baterii, precum și cu infrastructură de încărcare insuficientă, costuri de producție mai mari și tarife americane.

Blocul comunitar trebuie să meargă dincolo de țintele pentru vehicule noi, au argumentat aceștia, cum ar fi reducerile emisiilor de CO2 de 55% față de nivelurile din 2021 pentru autoturisme și de 50% pentru furgonete până în 2030 și de 100% pentru ambele categorii până în 2035. Mașinile electrice dețin o cotă de piață de aproximativ 15% din autoturismele noi din UE, iar furgonetele de 9%.

„Îndeplinirea obiectivelor stricte privind emisiile de CO2 pentru mașini și furgonete pentru 2030 și 2035 este, în lumea de astăzi nerealizabilă”, au scris aceștia.

Mandatele și penalitățile legale nu vor conduce tranziția, au adăugat ei.

„Vehiculele electrice vor fi în frunte, dar trebuie să existe, de asemenea, loc pentru hibride (plug-in), extensii de autonomie, vehicule cu motoare cu ardere internă extrem de eficiente, hidrogen și combustibili decarbonizați”, se arată în scrisoare.

Reglementările privind emisiile de CO2 pentru camioane grele și autobuze trebuie și ele revizuite, au mai spus cei doi șefi ai asociațiilor.

În martie, Comisia a fost de acord să ofere producătorilor auto timp suplimentar pentru a îndeplini obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 stabilite inițial pentru 2025. Membrii grupului de centru-dreapta al Ursulei von der Leyen au cerut Uniunii europene să renunțe la interdicția privind motoarele cu combustie prevăzută pentru 2035.