Retailerul german Lidl a devenit liderul pieței de retail alimentar, anul trecut, după ce afacerile de 12,86 miliarde lei l-au făcut să devanseze rivalul Kaufland, parte din același grup german. Pe locul trei se regăsesc francezii de la Carrefour.
Astfel, Lidl a raportat pentru anul 2020 o cifră de afaceri de 12,86 miliarde de lei, venituri de 12,98 miliarde de lei și cheltuieli de 12 miliarde de lei. Compania cu 8.779 de angajați a înregistrat un profit net de 756,3 milioane de lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor, citate de Retail.ro. Comparativ, în 2019, Lidl a avut afaceri de 9,7 miliarde de lei și un profit net de 491 de milioane de lei.
În schimb, Kaufland, parte din același grup Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 12,83 miliarde de lei și un profit de 970 de milioane de lei. Compania a încheiat anul cu 13.108 angajați. Și Kaufland a crescut față de 2019, când a avut afaceri de 11,8 miliarde de lei, un profit de 992 de milioane de lei și aproape 12.500 de angajați.
Pe locul trei în clasament se plasează francezii de la Carrefour, cu afaceri nete de 9 miliarde de lei, un profit de 235 de milioane de lei și 10.523 de angajați. Afacerile francezilor au crescut în România, de la 8,2 miliarde de lei, în 2019.
Clasamentul anterior era: Kaufland, Carrefour, Lidl.