Consiliul General al Municipiului București a aprobat zilele trecute prelungirea liniei de metrou M4 Gara de Nord – Străulești până la Mogoșoaia, scrie Club Feroviar.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Cosiliul General „împuterniceşte expres” Consiliul Local al Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti de a hotărî cu privire la asocierea Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Societatea de Transport cu Metroul Bucureşti „METROREX” S.A.şi Consiliul Județean Ilfov, în vederea realizării în comun a proiectului de utilitate publică privind extinderea Magistralei M4 de metrou: Tronsonul Străuleşti – Mogosoaia, potrivit deciziei disponibile aici.
În urmă cu o lună Consiliul Local Sector 1 a aprobat prelungirea metroului M4 până la Mogoșoaia.
Dar cum au argumentat autorii nevoia proiectului? „Având în vedere necesitatea creșterii mobilității la nivelul Municipiului București și al zonelor limitrofe din județul Ilfov, zone caracterizate printr-o dezvoltare socio-economică accelerată, se impune adoptarea de măsuri urgente privind dezvoltarea rețelei de metrou, ca soluție alternativă durabilă și modernă de transport public.
Transportul în Bucureşti şi în arealul periurban este în prezent deficitar, raportat atât la nevoia actuală de mobilitate a populației, cât și la dinamica dezvoltărilor urbane viitoare. Extinderea rețelei de metrou către periferia Capitalei va asigura accesul locuitorilor din zona metropolitană la un sistem de transport rapid, sigur şi prietenos cu mediul, consolidând caracterul metropolitan al transportului subteran.
În contextul orientării Uniunii Europene către dezvoltarea unui sistem de transport durabil, capabil să reducă poluarea și să descongestioneze arterele de circulație supraterane, se impune, cu maximă celeritate, realizarea unor investiții în extinderea magistralelor existente. Aceasta este cu atât mai necesară cu cât fluxurile de călători sunt în continuă creştere, iar noile cartiere rezidențiale şi dezvoltările economice din comunele adiacente Bucureştiului generează o presiune suplimentară asupra infrastructurii de transport”.

Metroul din București / Sursa foto: Adrian Ilincescu / G4Media.ro