Lotul doi al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda poate fi dat în trafic cel târziu la jumătatea lunii decembrie, chiar şi cu anumite restricţii în zona alunecării de teren de lângă Teiuş, susţine Asociaţia Pro Infrastructură (API)
Asociaţia critică evaluarea noului şef al CNAIR, Cristian Pistol care, la o verificare pe şantier de săptămâna trecută, anunţa că antreprenorul grec Aktor nu poate termina lucrările la termenul asumat 15 noiembrie şi, mai ales, critică ameninţările cu rezilierea contractului. Important este de menţionat că astfel de ameninţări la adresa antreprenorului s-au mai făcut şi în anii trecuţi, dar este aproape exclusă o astfel de măsură având în vedere că acelaşi constructor trebuie să înceapă efectiv lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Sud.
Asociaţia Pro Infrastructură subliniază şi soluţia pe care o avansa ieri Economedia, aceea de a da în trafic lotul 2 cu sistem half –profile în zona alunecării de teren de la Oieşdea, adică în profil de Drum Naţional, beneficiul imediat fiind devierea traficului de tranzit de pe DN 1 Alba Iulia – Aiud pe Autostradă: „Noul șef al CNAIR, Cristian Pistol, și-a flexat vineri mușchii la antreprenorul grec Aktor de pe lotul 2 din Autostrada Sebeș-Turda, amenințând cu rezilierea. Vrem să credem că este doar o declarație nefericită motivată de lupte politice meschine anti-infrastructură și anti-cetățeni, și nu o intenție adevărată care ar fi dezastruoasă acum în prag de inaugurare, la stadiu fizic de peste 90% și după 7 (ȘAPTE!) ani de chin în execuție. Să ne înțelegem: este PERFECT FEZABIL ca lotul de 24,25 km să fie dat în trafic în acest an, în decembrie, cel mai târziu, iar asociația noastră a susținut tot timpul că se poate deschide circulația în 2021, chiar dacă pe un singur sens, pe câteva sute de metri, în zona Oiejdea.
Realitatea: asfalt gata (strat de uzură) pe 21 din 24 de km, marcaje aproximativ 50% (pot fi finalizate în maxim două săptămâni), parapete de protecție instalate pe km întregi și doar câteva puncte critice rămase: o zonă fără balast stabilizat la Teiuș, debleul Oiejdea (unde este deja binder pe un sens) și problema de la Sâncrai (se va rezolva în scurt timp)”, a anunţat API, într-o postare pe Facebook.
Asociaţia spune totuşi, că, pentru deschiderea circulaţiei este nevoie de „puţin chef de muncă”, atât din partea antreprenorului cât şi a Companiei de Drumuri.
Cea mai recentă filmare din dronă arată o slabă mobilizare a constructorului Aktor pe şantier:
https://www.youtube.com/watch?v=wzCRMRZP4Cs&t=2s
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda a fost semnat în 2014 pentru 550 de milioane de lei şi avea termen inițial de finalizare 2016. CNAIR raportează un stadiu fizic de execuţie de 90 %.