Administrația Străzilor București a scos la licitație în SICAP trei contracte totalizând de 350 milioane lei pentru lucrări de refacere și consolidare ale Pasajului Obor, Pasajului Lujerului și Podului Băneasa, identificate ca fiind deteriorate și de prioritate maximă, cu riscuri asupra circulației în condiții de siguranță.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Lucrările de intervenție sunt necesare protejării construcției existente, care în timp pot suferi degradări semnificative determinate de deficiențele constructive constatate, cauzate, în special, de infiltrații prin rosturi și hidroizolații degradate pe structurile consolidate, se arată în caietele de sarcini ale celor trei licitații.
Lucrările la Pasaj Lujerului vor dura 27 de luni și costă 115 milioane lei, la Pasajul Lujerului 36 de luni și vor costa 200 milioane lei iar la Pod Băneasa vor dura 20 de luni și vor costa 23 milioane lei. Finanțarea este de la bugetul Administrației Străzilor București.
În vara lui 2023, Primăria Capitalei a finalizat expertiza la 28 de pasaje și poduri din București, din cele 39 aflate în administrarea sa, iar concluzia este că la 3 trebuie intervenit de urgență, 22 sunt în clasa tehnică IV, stare nesatisfăcătoare, și doar 3 sunt în stare satisfăcătoare, anunța, la vremea respectivă, primarul Capitalei Nicușor Dan.
„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerul. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 milioane lei fiecare, pentru Podul Băneasa undeva la 20 milioane lei”, a explicat atunci fostul primarul general.
Potrivit directorului general al Administrației Străzilor București, Marian Bârgău, aceste 3 construcții nu reprezentau risc de colaps, însă s-au constatat fisuri ale betonului, iar normativul spune că, dacă la unul dintre indicatorii tehnici se ajunge la 10 puncte atunci, indiferent de ceilalți indicatori, construcțiile intră în categoria urgență.