Producătorul auto de lux Ferrari a raportat profituri trimestriale record și și-a crescut previziunile pentru anul acesta, pe măsură ece clienții cheltuiesc mai mult pe funcții personalizate pentru super-mașinile lor, scrie Financial Times
Marca italiană este cel mai nou producător de lux și supercaruri care a înregistrat câștiguri mai mari, după ce atât Lamborghini, cât și Bentley au raportat o profitabilitate record.
Veniturile și profiturile Ferrari au crescut la niveluri record pe baza noilor modele și a vânzărilor către Americi și China în timpul celui de-al doilea trimestru.
Numărul de mașini vândute a crescut cu 29%, până la 3.455, în timp ce profitul net a crescut cu 22%, până la 251 de milioane de euro, iar veniturile au crescut cu 25%, până la 1,3 miliarde de euro.
Ferrari se așteaptă acum la venituri de 4,9 miliarde de euro pentru anul acesta, în loc de 4,8 miliarde de euro anterior, cu profituri înainte de impozitare între 1,15 miliarde de euro și 1,18 miliarde de euro, în creștere de la 1,1 miliarde de euro la 1,15 miliarde de euro.
Compania a spus că „contribuția mai puternică a personalizărilor” a contribuit la creșterea perspectivelor sale, în ciuda încetării producției pentru mai multe dintre mașinile sale cu marjă mai mare.
Deși percepe mai mult pentru modelele actuale, iar clienții plătesc pentru funcții suplimentare, compania a spus că acest lucru nu va compensa o scădere a veniturilor din încheierea vânzării modelelor Monza SP1 și SP2, care au costat mai mult de 1 milion de euro fiecare.
Cea mai mare parte a creșterii Ferrari în timpul trimestrului a provenit din livrările modelelor Portofino M și F8. Livrările au fost determinate de o creștere cu 62% a vânzărilor în regiunea Americii, până la 1.053 de mașini și de o mai mult decât dublare a vânzărilor către China, Hong Kong și Taiwan.
Aproximativ 17% din mașinile vândute erau cele trei modele hibride.
Ferrari, care intenționează să lanseze prima sa mașină electrică cu baterie în 2025, se așteaptă ca 40% din gama sa să fie complet electrică până la sfârșitul deceniului.