Maersk, una dintre cele mai mari companii de transport maritim din lume, se aşteaptă ca cererea globală de containere să scadă în acest an

maersk foto Sursa foto: Maersk, Facebook

Compania daneză A.P. Moller Maersk A/S a avertizat miercuri că reducerea cererii de containere pe plan global şi scăderea tarifelor de transport maritim vor duce la un declin semnificativ al profiturilor sale în 2023, chiar dacă a raportat câştiguri record anul trecut, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Maersk, una din cele mai mari companii de transport maritim din lume, cu o cotă de piaţă de aproximativ 17%, transportă mărfuri pentru giganţi ca Walmart, Nike şi Unilever. Anul trecut, compania a majorat de două ori estimările de profit, în urma majorării cererii şi a perturbărilor din porturi, cauzate de pandemie, care au dus la majorarea tarifelor de transport maritim. Dar de atunci aceste tarife au scăzut, pe fondul temerilor privind evoluţia economiei mondiale şi a inflaţiei ridicate.

În 2023, Maersk se aşteaptă ca cererea globală de containere pentru transportul maritim să scadă cu 2,5%, în contextul majorării stocurilor.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Compania estimează că va înregistra un profit înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 8 – 11 miliarde de dolari în 2023, faţă de 36,8 miliarde de dolari în 2022.

“Previziunile pentru 2023 se bazează pe aşteptările că operaţiunea de corectare a stocurilor se va finaliza până la 30 iunie 2023, ducând la echilibrarea cererii”, a informat într-un comunicat firma daneză, ale cărei previziuni sunt considerate un barometru al comerţului mondial.

În trimestrul patru din 2022, tarifele de transport maritim au scăzut cu aproape un sfert, comparativ cu precedentele trei luni.

De asemenea, profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) în ultimele trei luni din 2022 s-a situat la 6,52 miliarde de dolari, faţă de 7,99 miliarde de dolari în perioada similară din 2021, în timp ce analiştii se aşteptau la 6,95 miliarde de dolari.

Veniturile au scăzut la 17,8 miliarde de dolari, în trimestrul patru din 2022.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: