Compania daneză A.P. Moller Maersk A/S a avertizat miercuri că reducerea cererii de containere pe plan global şi scăderea tarifelor de transport maritim vor duce la un declin semnificativ al profiturilor sale în 2023, chiar dacă a raportat câştiguri record anul trecut, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Maersk, una din cele mai mari companii de transport maritim din lume, cu o cotă de piaţă de aproximativ 17%, transportă mărfuri pentru giganţi ca Walmart, Nike şi Unilever. Anul trecut, compania a majorat de două ori estimările de profit, în urma majorării cererii şi a perturbărilor din porturi, cauzate de pandemie, care au dus la majorarea tarifelor de transport maritim. Dar de atunci aceste tarife au scăzut, pe fondul temerilor privind evoluţia economiei mondiale şi a inflaţiei ridicate.

În 2023, Maersk se aşteaptă ca cererea globală de containere pentru transportul maritim să scadă cu 2,5%, în contextul majorării stocurilor.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Compania estimează că va înregistra un profit înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) de 8 – 11 miliarde de dolari în 2023, faţă de 36,8 miliarde de dolari în 2022.

“Previziunile pentru 2023 se bazează pe aşteptările că operaţiunea de corectare a stocurilor se va finaliza până la 30 iunie 2023, ducând la echilibrarea cererii”, a informat într-un comunicat firma daneză, ale cărei previziuni sunt considerate un barometru al comerţului mondial.

În trimestrul patru din 2022, tarifele de transport maritim au scăzut cu aproape un sfert, comparativ cu precedentele trei luni.

De asemenea, profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) în ultimele trei luni din 2022 s-a situat la 6,52 miliarde de dolari, faţă de 7,99 miliarde de dolari în perioada similară din 2021, în timp ce analiştii se aşteptau la 6,95 miliarde de dolari.

Veniturile au scăzut la 17,8 miliarde de dolari, în trimestrul patru din 2022.