Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Marea Britanie (SMMT) a înrăutăţit previziunile privind vânzările de maşini noi în 2024, spunând că cererea slabă din partea cumpărătorilor pentru vehicule electrice (EV) este un motiv major de îngrijorare, transmite Reuters, citată de Agerpres.
Vânzările de maşini noi în Regatul Unit ar urma să se situeze anul acesta la 1,97 milioane unităţi, după ce anterior SMMT estima un nivel de 1,98 milioane unităţi. În iulie, vânzările de maşini noi au înregistrat un avans anual de 2,5%, la 147.517 unităţi, a 24- lună de creştere consecutivă, conform datelor SMMT.
“În condiţiile în care, în 2024, vehiculele cu emisii zero ar urma să reprezinte minimum 22% din înmatriculările de maşini ale ale fiecărei mărci, ritmul tranziţiei trebuie să crească semnificativ”. Perspectivele pentru acest an indică faptul că o astfel de tranziţie mai rapidă este din ce în ce mai puţin probabilă, ţinând cont de actualele condiţii de pe piaţă, a apreciat SMMT.
De asemenea, Asociaţia a înrăutăţit previziunile anuale privind cota de piaţă a vehiculelor electrice pe baterii la 18,5%, de la un nivel de 19,8% estimat anterior.
“Cererea slabă din partea cumpărătorilor pentru vehicule electrice, în pofida discounturilor generoase ale producătorilor auto, este un motiv major de îngrijorare”, a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au înregistrat în 2023 cel mai bun an de la pandemie, în urma atenuării perturbărilor din lanţurile de aprovizionare şi a majorării cererii pentru vehicule electrice. În 2023, Dacia a vândut 28.651 de vehicule pe piaţa britanică, o creştere de 5,25% faţă de 2022, când a înmatriculat 27.221 de unităţi.
Datele SMMT arată că 1,903 milioane de vehicule au fost înmatriculate în Marea Britanie în 2023, un avans de 17,9% faţă de 2022 şi cel mai ridicat nivel din 2019, când au fost vândute 2,3 milioane unităţi.
Anul trecut, au crescut cu 17,8% vânzările de maşini electrice alimentate cu baterii, cu 39,3% vânzările de vehicule hibride plug-in, şi cu 27,1% vânzările de vehicule electrice hibride.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.