Marea Britanie se pregăteşte pentru cea mai mare grevă a angajaţilor sistemului feroviar din ultimii 30 de ani între 21 şi 25 iunie, sindicatele din industrie cerând salarii mai mari şi condiţii de muncă mai bune, relatează publicația Le Figaro, citată de News.ro. RMT susţine că operatorul de reţea feroviară Network Rail intenţionează să reducă cel puţin 2.500 de locuri de muncă din domeniul mentenanţei.
Sindicatul feroviar RMT a anunţat, de asemenea, o nouă grevă de 24 de ore în metroul londonez pe 21 iunie, pe lângă o grevă de o zi care a avut loc săptămâna aceasta, care a împiedicat în mare măsură activitatea în capitală şi alte zile de grevă din martie.
Ministrul britanic al Sănătăţii, Sajid Javid, a avertizat, miercuri, într-un interviu pentru Sky News, cu privire la impactul grevei asupra economiei după pandemie.
Aceste mişcări sociale anunţate riscă în special să afecteze mai multe evenimente sportive şi culturale de mare amploare, precum festivalul de muzică de la Glastonbury.
El a mai subliniat că aceste greve vor afecta atât călătorii, cât şi muncitorii, deoarece este necesară o ”industrie durabilă” în contextul recuperării economiei după pandemie.
”Peste 50.000 de lucrători vor ieşi în stradă în cadrul unei greve naţionale de trei zile la sfârşitul acestei luni, în timpul celei mai mari dispute sectoriale din 1989” şi al privatizărilor majore ale sectorului, anunţă sindicatul RMT într-un comunicat de presă remis marţi.
Sindicatul atribuie această mişcare socială care se va desfăşura pe 21, 23 şi 25 iunie ”incapacităţii angajatorilor feroviari de a ajunge la un compromis negociat cu RMT”.
RMT susţine că operatorul de reţea feroviară Network Rail intenţionează să reducă cel puţin 2.500 de locuri de muncă din domeniul mentenanţei, ca parte a unui plan de economii de 2 miliarde de lire sterline.
”Network Rail şi companiile de transport feroviar au impus îngheţarea salariilor pe mai mulţi ani asupra forţei de muncă şi intenţionează să reducă mii de locuri de muncă, ceea ce va afecta siguranţa căilor ferate”, argumentează RMT.
Potrivit RMT, există o ”criză a costului vieţii” şi este ”inacceptabil” ca lucrătorii feroviari să-şi piardă locurile de muncă sau să se confrunte cu încă un an de ”îngheţare a salariilor”, în contextul inflaţiei în creştere, a declarat Mike Lynch, directorul general al RMT.