Marii producători auto germani negociază cu SUA un posibil acord privind tarifele vamale (Reuters)

Redacția mai 29, 2025 0 comentarii 1673 vizualizări
Volkswagen - reclamă 2

Marii producători auto din Germania, BMW, Mercedes-Benz şi Volkswagen, poartă discuţii cu administraţia americană în vederea unui posibil acord privind tarifele la import, potrivit unor trei surse apropiate negocierilor, citate de Reuters, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Companiile încearcă să îşi valorifice investiţiile şi exporturile din SUA pentru a atenua impactul eventualelor măsuri protecţioniste.

Sursele afirmă că discuţiile cu Departamentul Comerţului din SUA ar putea duce la un acord încă din luna iunie, însă totul depinde de angajamentele privind investiţii semnificative din partea producătorilor germani, care ar putea convinge administraţia Trump să reducă presiunea tarifară.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Mercedes-Benz a anunţat că va adăuga modelul SUV GLC, cel mai bine vândut din portofoliul său, la linia de producţie din Alabama începând cu 2027. BMW ia în calcul extinderea producţiei la uzina din Spartanburg, Carolina de Sud, iar Audi, parte a grupului Volkswagen, intenţionează să producă unele modele în SUA, deşi planurile sunt anterioare administraţiei Trump.

BMW, care este cel mai mare exportator auto din SUA după volum, a cerut Uniunii Europene să reducă tariful la importurile de maşini americane de la 10% la 2,5%. Mercedes-Benz, la rândul său, exportă masiv din fabrica sa din Alabama, în special SUV-uri.

Credite de export în schimbul scutirii de tarife

Conform unei surse, una dintre variantele discutate este ca producătorii germani să primească ”credite” pentru maşinile exportate din SUA, care ar putea fi deduse din eventualele tarife impuse la importurile de maşini europene.

Ziarul german Handelsblatt a relatat primul despre aceste discuţii. Reprezentanţii BMW, Mercedes-Benz şi Volkswagen au refuzat să comenteze pe marginea negocierilor. Anterior, toate cele trei companii au confirmat că sunt în dialog cu guvernul SUA privind politica tarifară.

În prezent, SUA reprezintă a cincea cea mai mare sursă de importuri auto pentru UE, după China, Japonia, Marea Britanie şi Turcia, conform datelor Comisiei Europene.

Comisia Europeană, care gestionează politica comercială a blocului comunitar, intensifică eforturile pentru a obţine o înţelegere cu Washingtonul, care să elimine sau cel puţin să prevină majorarea tarifelor pentru bunurile europene. Bruxelles-ul a cerut celor mai mari companii europene să furnizeze detalii despre planurile lor de investiţii în SUA, pentru a le putea folosi ca monedă de negociere.

Totodată, Comisia se pregăteşte pentru eventualitatea unui eşec al negocierilor. O listă recent publicată cu posibile măsuri de retorsiune include autovehiculele şi componentele auto printre produsele de valoare ridicată vizate de eventuale contramăsuri.

Anunţul privind discuţiile a avut un impact pozitiv pe bursă: acţiunile BMW au crescut cu 3,3%, cele ale Mercedes-Benz cu 2,6%, iar titlurile Volkswagen au urcat temporar cu 2,2%, revenind apoi la valoarea anterioară.

Strategia tarifară a fostului preşedinte Donald Trump adaugă presiuni suplimentare asupra industriei auto germane, deja afectate de cererea slabă din Europa şi concurenţa acerbă din partea producătorilor globali, în special din China.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.