Platforma chineză de comerț electronic „China EV Marketplace” permite acum clienților europeni să achiziționeze mașini electrice și hibride plug-in omologate pentru circulația pe drumurile publice direct din China și să le primească la domiciliu, scrie Electrive.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

China EV Marketplace se prezintă ca fiind cel mai mare magazin online de vehicule electrice chinezești și deservește clienți din întreaga lume. În prima jumătate a anului, compania a vândut 7.000 de vehicule, cu 66% mai mult decât în primele șase luni ale anului 2024. Cu toate acestea, potrivit portalului CarNewsChina, această creștere se datorează în principal hibrizilor plug-in, deoarece aceștia nu sunt supuși unor tarife speciale atunci când sunt exportați în UE.

„Pentru prima dată, pasionații de vehicule electrice din toată Europa pot comanda un nou BEV sau PHEV chinezesc direct din China și îl pot primi direct la ușa lor”, a explicat Jakub Gersl, directorul operațional al China EV Marketplace. „Noul nostru serviciu elimină complexitatea și bătăile de cap tradiționale asociate importurilor internaționale de mașini.”

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Anterior, clienții trebuiau să se ocupe singuri de vămuire și să ridice mașina electrică din port, dar acum platforma se ocupă de acest lucru și livrează mașina la ușa clientului. Cantitatea minimă de comandă la EV Marketplace este de un vehicul, astfel încât este deschisă nu numai importatorilor, ci și clienților privați.

La secțiunea de prezentare a platformei există o referire și la expedierea a două mașini în România. “Două taxiuri electrice expediate în România. Opțiunea cea mai ieftină, containerul poate transporta două unități.”, scrie lângă fotografia cu mașinile.

Gama de modele se extinde de la Xiaomi la VW

Pe lângă mărcile active în Europa (cum ar fi BYD, Xpeng, Nio și Leapmotor), gama include și mașini de la producători care nu au (încă) propria rețea de distribuție europeană. Printre acestea se numără Wuling, Baojun, Avatr și mașinile electrice Xiaomi. Modelele Volkswagen și Tesla sunt, de asemenea, disponibile prin intermediul China EV Marketplace.

Un BYD Seagull este oferit pe platformă la prețul net de 10.200 de dolari americani. BYD însuși oferă modelul sub numele Dolphin Surf în Europa la prețul de 22.990 de euro (aproximativ 26.650 de dolari). Leapmotor C10 BEV este listat la 17.030 dolari, echivalentul a aproximativ 17.500 euro brut, în loc de peste 36.000 euro, cât ar costa prin canalele obișnuite de distribuție europene. Xpeng Mona M03 este disponibil de la 16.700 de dolari net (aproximativ 17.100 de euro brut), iar Xiaomi SU7 de la 31.250 de dolari.

Platforma permite, de asemenea, utilizatorilor să comande un VW ID.3 fabricat în China la un preț net de 23.270 dolari. Inclusiv TVA, acest preț echivalează cu mai puțin de 24.000 de euro. Sunt disponibile și modelele chinezești MEB ID.4X, ID.4 Crozz, ID.6X și ID.6 Crozz.

Cu toate acestea, există și câteva dezavantaje de luat în considerare: aceste vehicule sunt construite conform specificațiilor chinezești, deoarece mașinile electrice sunt toate echipate cu standardul de încărcare chinezesc GB/T, nu cu conexiunea CCS utilizată în mod obișnuit în Europa. Deși sunt livrate cu un adaptor gratuit, astfel încât să poată fi încărcate la punctele de încărcare CCS, acest lucru poate afecta performanța de încărcare. În plus, piesele de schimb sunt probabil greu de obținut și nu există nicio garanție că limba din sistemul de operare al vehiculului poate fi schimbată. De asemenea, sunt posibile restricții de utilizare dacă sistemele sau aplicațiile pot comunica numai cu serverele chinezești.

În plus față de prețurile indicate, există o taxă netă de 400 USD pentru vămuirea opțională de către China EV Marketplace, iar omologarea importantă a vehiculelor în UE este oferită, de asemenea, pentru o taxă suplimentară de 1.500 USD net. În teorie, clientul poate face ambele lucruri singur, dar acest lucru implică timp și efort. Atât vămuirea, cât și omologarea sunt necesare pentru importul și înmatricularea vehiculelor, iar taxele speciale de import vor fi, de asemenea, probabil plătite separat. Transportul se taxează separat, în funcție de vehicul.

China EV Marketplace a fost activă și în Statele Unite, dar își va înceta în curând activitatea acolo. Conform rapoartelor, cifrele de vânzări au scăzut drastic din cauza tarifelor. Până în prezent, doar aproximativ 30 de vehicule au fost vândute acolo clienților industriali în scopuri comparative.