Lanţul de fast-fooduri McDonald’s va reduce numărul de angajaţi din birouri şi va construi mai multe restaurante, ca parte a unei strategii de afaceri actualizate, transmite Reuters, potrivit News.ro.
Noul plan, anunţat săptămâna trecută într-o scrisoare a directorului executiv Chris Kempczinski către angajaţii din întreaga lume şi văzut de Reuters, cere companiei cu sediul în Chicago să anuleze sau să „deprioritizeze” unele iniţiative, accelerând totodată dezvoltarea magazinelor.
Acest lucru ar putea duce la concedieri în unele zone şi la extindere în altele, a spus compania.
„Ne vom uita la strategia şi valorile noastre, pentru a ghida modul în care luăm acele decizii şi sprijinim fiecare membru al companiei care va fiafectat”, se spune în scrisoare, adăugând că McDonald’s va începe să anunţe deciziile cheie până pe 3 aprilie.
McDonald’s a depăşit estimările privind vânzările şi profitul, în ultimele sale rezultate trimestriale, publicate în octombrie, datorită preţurile mai mari ale meniurilor şi traficului crescut al clienţilor obosiţi de inflaţie, care caută mese mai puţin costisitoare.
Vânzările sale globale în termeni comparabili au crescut cu 9,5% în trimestrul al treilea.
La fel ca alte lanţuri de fast-fooduri, McDonald’s a crescut preţurile meniurilor pentru a ţine pasul cu creşterea costurilor mărfurilor şi forţei de muncă.
Vânzările şi profiturile puternice ale McDonald’s înseamnă, de asemenea, că acesta, ca şi alte câteva lanţuri de restaurante, inclusiv Starbucks şi Chipotle Mexican Grill, se poate lansa în planuri mari de expansiune.
McDonald’s nu a oferit cifre pentru câte magazine noi vrea să construiască compania. Acum, de asemenea, intenţionează să eficientizeze tehnologia – inclusiv programele sale de fidelitate, şi dezvoltarea meniului pentru a utiliza mai rapid noile produse la nivel global.
Kempczinski a promovat, de asemenea, câţiva directori şi a creat un nou rol de director pentru transformare, a spus în scrisoarea sa.