Întreruperea legăturilor economice cu China este nerealistă, a declarat directorul general al producătorului auto german Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, pentru cotidianul Bild am Sonntag.  El a spus că încercarea de a face acest lucru ar expune cea mai mare parte a industriei germane la un nivel de risc ridicat, transmite Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Europa încearcă să-şi reducă dependenţa de China, deoarece perturbarea provocată de pandemie şi invazia rusă din Ucraina au evidenţiat pericolele dependenţei de furnizorii dominanţi şi fragilitatea lanţurilor de aprovizionare.

Dar Ola Kaellenius a spus că decuplarea de China, a doua cea mai mare economie din lume, este ”de neconceput pentru aproape toată industria germană”.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

”Principalii jucători din economia globală, Europa, SUA şi China, sunt atât de strâns întrepătrunşi încât decuplarea de China nu are sens”, a spus el.

Producătorii de maşini germani depind de piaţa auto chineză, cea mai mare din lume, iar cei mai mari doi acţionari ai Mercedes-Benz sunt Beijing Automotive Group şi preşedintele companiei auto chineze Geely, Li Shufu.

China a generat 18% din venituri şi 37% din vânzările de maşini ale Mercedes-Benz în 2022, iar Kaellenius anticipează că vor urma mai multe.

“Cifrele noastre de vânzări în China sunt în creştere şi sunt destul de optimist că vom creşte şi în acest an. În anii corona, chinezii mai bogaţi în special au făcut economii extraordinare. Această putere de cumpărare ar trebui să ne avantajeze”, a spus Kaellenius.