Întreruperea legăturilor economice cu China este nerealistă, a declarat directorul general al producătorului auto german Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, pentru cotidianul Bild am Sonntag.  El a spus că încercarea de a face acest lucru ar expune cea mai mare parte a industriei germane la un nivel de risc ridicat, transmite Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Europa încearcă să-şi reducă dependenţa de China, deoarece perturbarea provocată de pandemie şi invazia rusă din Ucraina au evidenţiat pericolele dependenţei de furnizorii dominanţi şi fragilitatea lanţurilor de aprovizionare.

Dar Ola Kaellenius a spus că decuplarea de China, a doua cea mai mare economie din lume, este ”de neconceput pentru aproape toată industria germană”.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

”Principalii jucători din economia globală, Europa, SUA şi China, sunt atât de strâns întrepătrunşi încât decuplarea de China nu are sens”, a spus el.

Producătorii de maşini germani depind de piaţa auto chineză, cea mai mare din lume, iar cei mai mari doi acţionari ai Mercedes-Benz sunt Beijing Automotive Group şi preşedintele companiei auto chineze Geely, Li Shufu.

China a generat 18% din venituri şi 37% din vânzările de maşini ale Mercedes-Benz în 2022, iar Kaellenius anticipează că vor urma mai multe.

“Cifrele noastre de vânzări în China sunt în creştere şi sunt destul de optimist că vom creşte şi în acest an. În anii corona, chinezii mai bogaţi în special au făcut economii extraordinare. Această putere de cumpărare ar trebui să ne avantajeze”, a spus Kaellenius.