Metrorex poate debloca licitația de 1,3 miliarde lei pentru arhitectură, șină și instalații a Magistralei M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni. Gulermak, constructorul secțiunii II Băneasa – Otopeni, a renunțat la contestația depusă la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, după ce Metrorex a efectuat remedierea în caietul de sarcini, potrivit portalului oficial CNSC. Decizia CNSC s-a publicat joi, 28 septembrie, coincidență, în ziua în care Consiliul de Administrație Metrorex a numit-o pe Mariana Miclăuș director general Metrorex cu mandat de 4 ani (detalii aici).
„Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi inaugurată în 2027”, a promis, în mai 2023, Mariana Miclăuș, directorul general Metrorex, cu ocazia semnării contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa – Otopeni (lucrări la structură stații și tuneluri).
Contractul pentru șine, finisaje și instalații are o valoare de 1,3 miliarde lei și durată de 44 de luni, potrivit informațiilor din SEAP. „Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, instalații electromecanice și telecomunicații, Cale de rulare în staţii şi tuneluri: – Staţii: 1 Mai stație existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washignton (n.r. sic !), Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni, – Tunel: 1 Mai – Aeroport Otopeni, – Galerii la conexiunea cu stația existentă 1 Mai, și la stațiile Expoziției, stația Tokyo, stația Bruxelles și stația Aeroport Otopeni. Pentru execuţia lucrărilor, este necesară proiectarea acestora de către antreprenorul desemnat”, arată SEAP.
În contestația depusă, Gulermak susține că Metrorex a modificat semnificativ cerințele inițiale din caietul de sarcini: