Industria auto angajează circa 250.000 de oameni și rămâne un sector cheie de competitivitate, dar competitivitatea scade din cauza costurilor ridicate la energie și a presiunii salariale, a spus Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia pentru Europa de Sud și Country Head România.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Din fiecare 3 dolari exportați de România, 1 dolar vine din industria auto. […] Cam 35 de miliarde de euro anual cifră de afaceri. […] Dacia Sandero, cel mai bine vândută mașină în Europa anul trecut. Dacia Duster, cel mai bine vândut SUV din Europa”, a spus Mihai Bordeanu.
Directorul Dacia a fost prezent la Festivalul de Film și Istorii Râșnov, în panelul „Dincolo de consolidarea fiscal, avem nevoie de România competitivă”. Acesta a evidențiat atât oportunitățile, cât și provocările industriei auto, mai ales creșterea costurilor cu energia și presiunea pe salarii.
„În România, pentru mine, e un singur cuvânt mare, și anume oportunitate. România azi e o mare oportunitate din toate punctele de vedere”, a adăugat Mihai Bordeanu.
Mihai Bordeanu are o experiență de 25 de ani în marketing, comerț și business în companii cu profil auto și FMCG. În 2006 s-a alăturat echipei Toyota România, unde a fost pe rând director de marketing, director comercial și director al mărcii Lexus pentru divizia Balcani. În 2010 a preluat funcția de director de marketing în cadrul Renault Comercial Romanie pentru mărcile Dacia și Renault. Din 2014 a fost director de marketing al grupului Renault pentru piețele din Marea Britanie, Irlanda, Cipru și Malta, iar din 2016 director de marketing pentru regiunea Eurasia. În septembrie 2019 a fost numit VP Marketing Dacia, iar din ianuarie 2021 a preluat rolul actual – Managing Director Dacia pentru Europa de Sud și Country Head România.
El a absolvit Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice București și a urmat programe de management general în instituții de profit precum London Business School și INSEAD.