Ministerul Finanțelor a semnat două contracte de finanțare cu Banca Europeană de Investiții (BEI), esențiale pentru sectorul transporturilor, în valoare de 600 milioane euro, a anunțat ministrul Marcel Boloș. Acestea vizează modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad și electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea- Episcopia Bihor.
Este vorba despre proiecte realizate din fonduri europene prin PNRR, pentru care guvernul trebuie să acopere partea de cofinanțare.
Pentru proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată 𝐂𝐥𝐮𝐣 𝐍𝐚𝐩𝐨𝐜𝐚 – 𝐎𝐫𝐚𝐝𝐞𝐚 – 𝐄𝐩𝐢𝐬𝐜𝐨𝐩𝐢𝐚 𝐁𝐢𝐡𝐨𝐫 (cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord) România primește de la European Investment Bank finanțare de 300 milioane euro.
Vorbim despre un proiect ce are o 𝐯𝐚𝐥𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐭𝐨𝐭𝐚𝐥𝐚̆ 𝐝𝐞 𝟏,𝟗𝟕 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐚𝐫𝐝𝐞 𝐞𝐮𝐫𝐨, pentru 166 km.
“După această investiție, viteza maximă cu care vor circula trenurile se va dubla, astfel că distanța între Cluj Napoca și frontieră va putea fi parcursă în aproximativ 2 ore”, transmite Boloș.
În ceea ce privește proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, contractul de finanțare cu BEI este în valoare tot de 300 milioane euro. Valoarea totală a proiectului este de 𝟏,𝟕𝟓 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐚𝐫𝐝𝐞 𝐞𝐮𝐫𝐨, care înseamnă modernizarea a 162 km cale ferată ca linie dublă, electrificată.