Ministerul Finanțelor a semnat două contracte de finanțare cu Banca Europeană de Investiții (BEI), esențiale pentru sectorul transporturilor, în valoare de 600 milioane euro, a anunțat ministrul Marcel Boloș. Acestea vizează modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad și electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea- Episcopia Bihor.
Este vorba despre proiecte realizate din fonduri europene prin PNRR, pentru care guvernul trebuie să acopere partea de cofinanțare.
Pentru proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată 𝐂𝐥𝐮𝐣 𝐍𝐚𝐩𝐨𝐜𝐚 – 𝐎𝐫𝐚𝐝𝐞𝐚 – 𝐄𝐩𝐢𝐬𝐜𝐨𝐩𝐢𝐚 𝐁𝐢𝐡𝐨𝐫 (cel mai important proiect de dezvoltare a infrastructurii feroviare din regiunea de Nord) România primește de la European Investment Bank finanțare de 300 milioane euro.
Vorbim despre un proiect ce are o 𝐯𝐚𝐥𝐨𝐚𝐫𝐞 𝐭𝐨𝐭𝐚𝐥𝐚̆ 𝐝𝐞 𝟏,𝟗𝟕 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐚𝐫𝐝𝐞 𝐞𝐮𝐫𝐨, pentru 166 km.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
“După această investiție, viteza maximă cu care vor circula trenurile se va dubla, astfel că distanța între Cluj Napoca și frontieră va putea fi parcursă în aproximativ 2 ore”, transmite Boloș.
În ceea ce privește proiectul de modernizare a liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, contractul de finanțare cu BEI este în valoare tot de 300 milioane euro. Valoarea totală a proiectului este de 𝟏,𝟕𝟓 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐚𝐫𝐝𝐞 𝐞𝐮𝐫𝐨, care înseamnă modernizarea a 162 km cale ferată ca linie dublă, electrificată.