Ministerul Transporturilor a emis vineri, 5 septembrie, autorizația pentru modernizarea Gării de Nord din București, documentul fiind publicat pe site-ul instituției.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA: 537.988.809,93 lei reprezentând valoarea declarată de solicitant, înscrisă în cererea de autorizare și în devizul general.
Durata de execuție a lucrărilor este de 46 luni, calculată de la data începerii efective a lucrărilor.

Consilierii municipali bucureșteni au aprobat, vineri 29 august, încheierea unui protocol de asociere între Municipiul Bucureşti, Sectorul 1, Ministerul Transporturilor, Metrorex şi CFR SA pentru regenerarea urbană a zonei Gării de Nord.
Este vizată crearea unui nod intermodal complex – feroviar, metrou, transport public urban, rutier, velo, autogară, parcări publice, realizarea unor zone de agrement şi îmbunătăţirea conectivităţii cartierelor limitrofe.
Anunțul privind reconfigurarea zonei a fost făcut pe 19 august după o întâlnire cu Primarul General al Municipiului București – Stelian Bujduveanu și cu Primarul Sectorului 1 – George Tuță, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunţat după vot că urmează să fie organizat un concurs internaţional de soluţii de arhitectură. El a menţionat că, în urmă cu o săptămână, a avut o discuţie “foarte aplicată” şi “foarte bună” referitoare la acest proiect cu ministrul Transporturilor, Ciprian Şerban, şi primarul Sectorului 1, George Cristian Tuţă.

“Ministerul Transporturilor, prin CFR Infrastructură, s-a apucat să finalizeze documentaţia pentru reabilitarea Gării – monumentul istoric. În acest proiect considerăm că Municipiul Bucureşti trebuie să intervină şi să amenajeze toată zona adiacentă gării şi să interconecteze Gara, care în decurs de trei an va fi finalizată. Ne înhămăm la un proiect foarte curajos: acela de a realiza un concurs de soluţii internaţional pentru a reconfigura toată acea zonă, pentru a lega cele două bulevarde care astăzi sunt despărţite de triaj”, a explicat el.
Potrivit lui Bujduveanu, în urma concursului de soluţii, va fi elaborată o soluţie concretă privind realizarea nodului intermodal care să conecteze mai multe mijloace de transport în comun.

Conform hotărârii, teritoriul vizat de proiect include proprietăţi aparţinând domeniului privat al statului, domeniului public al Municipiului Bucureşti, dar şi proprietăţi private.
Direcţia Generală de Investiţii şi Direcţia Generală de Urbanism, în colaborarea cu Ordinul Arhitecţilor din România, vor iniţia un concurs internaţional de soluţii de arhitectură, urmat de iniţierea unui plan urbanistic zonal şi a unui studiu de fezabilitate.
