Ministerul Transporturilor a anunțat că va face exproprieri în valoare de 22 milioane de lei pentru 187 de imobile, pentru modernizarea Centurii București între A1 și DN 5 Jilava (contractul cu Rizzani). Săptămâna trecută, constructorul italian Rizzani a început, oficial, lucrările pentru modernizarea Centurii București Sud (actuala centură) între Autostrada A1 București – Pitești și DN 5 Jilava. Lucrările se vor face inițial fără restricții de trafic, care vor fi instituite abia după deschiderea circulației pe Lotul 3 al Autostrăzii A0 București Sud.
„Pentru prezenta Hotărâre a Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, precum și aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, situate pe amplasamentul suplimentar, necesar pentru relocarea utilităților, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național “Lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A2 km 23 + 600 şi A1 km 55 + 520 şi Amenajare punct de întoarcere în soluţie giratorie pe CB în zona autostrăzii A1″ – Lot 2 – Lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54 + 700 şi DN 5 km 40 + 000”, este necesară alocarea sumei de 22.397.252,82 lei (22.397,253 mii lei), care se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2024, nr. 421/2023, la capitolul 84.01 ,,Transporturi”, Titlul 56 ,,Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare”, articolul 56.50 – Proiecte finanțate din Fondul de Coeziune (FC) aferente cadrului financiar 2021-2027”, a transmis Ministerul Transporturilor.
Valoarea exproprierilor se ridică la 22.397.252,82 lei pentru 187 imobile în suprafață totală de 50.836 mp.
„De asemenea, pentru realizarea lucrării de utilitate publică de interes național “Lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A2 km 23 + 600 şi A1 km 55 + 520 şi Amenajare punct de întoarcere în soluţie giratorie pe CB în zona autostrăzii A1″ – Lot 2 – Lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54 + 700 şi DN 5 km 40 + 000”, este necesară ocuparea unei suprafețe de teren de 10.354 mp aparținând proprietății publice a statului, situate pe raza localităților Domnești, Bragadiru, Măgurele și Jilava din județul Ilfov.
Totodată, pentru realizarea lucrării de utilitate publică de interes național “Lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A2 km 23 + 600 şi A1 km 55 + 520 şi Amenajare punct de întoarcere în soluţie giratorie pe CB în zona autostrăzii A1″ – Lot 2 – Lărgire la 4 benzi a Centurii Rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54 + 700 şi DN 5 km 40 + 000”, este necesară ocuparea unei suprafețe de teren de 19.016 mp aparținând proprietății unităților administrativ – teritoriale Domnești, Clinceni, Bragadiru, Măgurele și Jilava din județul Ilfov„, a transmis MT.
Rizzani este constructorul care se chinuie pe Centura Craiova Sud, după cum Economedia a explicat aici. Contractul cu Rizzani pentru modernizarea și lărgirea celor 15 kilometri are o valoare de 500 de milioane de lei, o durată de 24 de luni și include trei pasaje. Demararea lucrărilor are loc la aproape un an de la primele promisiuni, după ce Ministerul Transporturilor a emis într-un final autorizația de construire.
„Așa cum anunțam luna trecută, am început lucrările de lărgire la 4 benzi a Centurii București între A1 și DN5, sectorul de drum între km 40+000 și 54+700.
Pentru început:
✅️ se realizează Organizarea de Șantier, care se află în zona pasajului peste Centura București din Bragadiru;
✅️ au început activitățile de deminare pe amplasamentul lucrării;
✅️ a început relocarea rețelelor de utilități publice în mai multe puncte ale șantierului, aceasta fiind activitatea principală din prima perioadă a șantierului;
✅️ se lucrează la semnalizarea rutieră provizorie pentru delimitarea șantierului;
✅️ încep pregătirile ca în perioada următoare să se demoleze imobilele de pe culoarul expropriat.
În discuțiile pe care le-am avut joia trecută și astăzi în șantier, am stabilit ca în prima etapă să nu existe restricții suplimentare de trafic pentru a nu perturba și mai mult circulația rutieră, care este oricum foarte dificilă.
După ce vom da în trafic Lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud, se va putea intra cu restricții de trafic pentru a fi realizat și acest sector din Centura București.
Vom prioritiza lucrările aferente tronsonului dintre A1 și Pasajul Domnești, pentru a avea într-o primă fază continuitate de 4 benzi pe acest sector.
Lucrările prevăzute pe acest lot sunt:
✅️ lărgirea la 4 benzi a Centurii București între Domnești și DN5 (Jilava) între km 40+000 și 54+700.
✅️ în premieră, vor fi realizate intersecții pe 3 niveluri: subteran, teran și suprateran:
1) reabilitare pasaj superior peste DN5 (km 40+547)
2) pasaj superior nou pe DNCB peste bretele și sens giratoriu (km 40+750)
3) pasaj subteran pe DNCB x DC18 Măgurele (km 44+725)
4) pasaj subteran pe DNCB x DN6 Bragadiru (km 49+175)
✅️ lucrări de consolidare
✅️ lucrări de scurgerea apelor și drenaj
✅️ lucrări de siguranța circulației
✅️ lucrări de iluminat public
✅️ lucrări de relocare rețele de utilități publice
Durata de execuție a lucrărilor este de 24 luni.
📍 Amplasamentul lucrărilor se află între km 40+000 și 54+700, pe teritoriul unităților administrative Jilava, Măgurele, Bragadiru, Clinceni și Domnești”, a transmis secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.
Ministerul Transporturilor a emis la finalul lunii octombrie autorizația de construire pentru lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe un nou sector, între Domnești și DN5 (Jilava).
Datele tehnice pentru contractul Rizzani pe Centura București:
„Marți, 05.07.2022, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al (km 55+520) și DN 5 (km 40+000) – Lot 2 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între km 54+700 si DN5 (km 40+000)”, cu Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.P.A. (lider de asociere)- S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat). Valoarea contractului este de 504.112.836,73 Lei fără TVA. Sursa de finanțare este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile – programul POIM. Durata contractului este de 36 luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție este de 120 de luni. În cadrul contractului vor fi realizate 3 structuri de complexitate ridicată, dintre care 2 pasaje subterane, prevăzute cu o lungime de peste 600 de m”, arată un comunicat CNAIR din iulie 2022.