Ministerul Transporturilor propune investiții de 116 milioane lei pentru modernizarea gărilor Ploiești Vest, Sinaia și Bușteni, Târgoviște, Titu și Videle

Trenurile Zăpezii CFR Sursa CFR Călători captură youtube

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru lucrări de reparații și modernizare la șase gări care aparțin Regionalei CFR Infrastructură București. Este vorba despre trei gări de pe Magistrala București-Brașov, Ploiești Vest, Sinaia și Bușteni două gări din Dâmbovița, Târgoviște și Titu și Stația Videle, în Teleorman, pe Magistrala M 100 București-Craiova. Investiția de 116 milioane lei urmează să fie aprobată și în Guvern, un Proiect de Hotărâre fiind publicat de Ministerul Transporturilor. Proiectul face parte dintr-un program care include în total 47 de gări la nivel național.

Este vorba despre lucrări de reparații ale structurilor degradate, pereți, tavane, grupuri sanitare, refacere peroane, reabilitarea tunelului pietonal la Sinaia și Bușteni și asigurarea facilităților pentru persoane cu dizabilități, amenajări specifice care lipsesc în totalitate, potrivit Notei de Fundamentare :  ,,Realizarea şi derularea acestui proiect revine Companiei Naţionale de Căi Ferate “C.F.R.” – S.A. şi face parte din strategia pe termen lung a acesteia. În prezent cele șase stații de cale ferată propuse spre modernizare/reabilitare se găsesc în diverse stadii de degradare datorită uzurii fizice și morale. Pentru clădirile existente degradările sunt prezente la tencuieli, zugrăveli și la finisaje, învelitorile acoperișurilor și sistemul de colectare al apelor pluviale sunt în mare m[sură degradate, fapt care a condus la o serie de degradări majore atât la interior cât și la exterior. Facilitățile pentru persoanele cu dizabilități (fizice, de vedere, de auz) lipsesc în totalitate, accesul este necorespunzător, grupurile sanitare pentru călători nu au amenajate cabine speciale pentru aceste persoane. Instalațiile electrice existente sunt descompletate și într-o stare de uzură foarte avansată. Sistemele de iluminat sunt subdimensionate, fiind prevăzute corpuri de iluminat necorespunzătoare, ceea ce conduce la un confort vizual necorespunzător al activităţilor desfăşurate în aceste spații. Instalațiile sanitare și termotehnologice interioare prezintă un grad avansat de uzură și necesită înlocuire. Peroanele existente din stațiile Ploiești Vest, Sinaia și Bușteni sunt corespunzătoare normelor actuale ca lungimi, lățimi și înălțimi, stratul de uzură este realizat din asfalt prevăzut cu marcaje de direcționare tactilo-vizuale, parțial degradat. Peroanele existente din stațiile Târgoviște Sud, Titu și Videle nu corespund normelor actuale privind înălțimea față de NSS și lățimea necesară pentru a permite accesul călătorilor prin pasaje denivelate (pasarelă sau tunel pietonal), precum și a normelor privind marcajele tactilo-vizuale pentru persoanele cu dizabilități.”

Lucrările de reparații/modernizare din Stațiile Ploiești Vest, Sinaia, Bușteni, Târgoviște, Titu și Videle durează 20 de luni.

 

 

 

Sursa CFR Călători captură youtube

Comentarii

  1. Ce puțin, cât p** Costa ma sa faci o gara de la 0 ca e cât o casa? Max 1 milion lei. Nu va e bai hotilor rușine, lasa-v-ar trenul in gara in Donetsk.

  2. 1.
    Mai bine la Ploiesti Vest măriți tunelul prin care trec pasagerii si către parcul din fața gării.
    In fata gării peste liniile de cale ferata parcheaza sute de autoturisme si poate 500-600 de calatori traverseaza zinic calea ferata fara ca CFR sa faca i pasarela.

    Cred ca după ce spoiesc cu var gara de Vest si mai montez,a un coș de gunoi vor uita sa prelungească tunelul subteran cu 14-15 m.l.
    Pentru accesul si siguranta călătorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *