La câteva săptămâni după ce oficialii statului cipriot au primit noi vehicule electrice, mulți se pare că revin la mașinile lor anterioare pe benzină, scrie Kathimerini.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Mașinile electrice, livrate pe 10 iunie ca parte a unui efort guvernamental de „modernizare a flotei și reducere a amprentei sale asupra mediului”, sunt acum puse deoparte. Surse au declarat că mai mulți miniștri și-au parcat vehiculele „până la o nouă notificare”, invocând dificultăți în utilizarea zilnică.
„Autonomia limitată, o rețea de încărcare insuficientă și problemele tehnice” au fost invocate drept motive cheie, potrivit surselor. Unii oficiali au remarcat că mașinile „nu satisfăceau în mod adecvat nevoile de transport pentru călătoriile în afara zonelor urbane sau pentru călătoriile frecvente în aceeași zi”.
În ciuda planurilor guvernului de a promova vehiculele electrice, pragmatismul pare să determine decizia de a reveni la vehiculele tradiționale, cel puțin temporar.
Hyundai Ioniq 6, modelul ales pentru miniștri, a fost descris de surse ca fiind „un vehicul capabil cu caracteristici notabile, potrivit pentru utilizare regulată”.
Vehiculele au fost achiziționate printr-o licitație publică pentru 24 de mașini electrice, la care au concurat trei companii. Contractul a fost atribuit companiei CTC Automotive Ltd, ofertantul cu cel mai mic preț, pentru 1,22 milioane de euro. Pe lângă mașini, „au fost instalate 24 de încărcătoare în clădirile guvernamentale respective”.
Rămâne neclar ce se va întâmpla cu vehiculele electrice neutilizate.
Limuzinele de stat din Cipru sunt rezervate președintelui, șefilor Camerei Reprezentanților și Curții Supreme, procurorului general și adjunctului său, auditorului general, foștilor președinți cu cel puțin 30 de luni în funcție, miniștrilor, miniștrilor adjuncți, purtătorului de cuvânt al guvernului, înalților oficiali din domeniul securității și soției președintelui.