Ministrul Justiției, Alina Gorghiu: Dacă problemele de la Registrul Comerțului nu vor fi remediate, voi cere premierului schimbarea din funcție a directorului ONRC

Alina Gorghiu, ministrul Justiției Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Justiției, Alina Gorghiu, a declarat pentru Economedia că, dacă problemele cu noul portal informatic al Registrului Comerțului (ONRC), aflat în subordinea ministerului, nu vor fi remediate, va cere premierului schimbarea din funcție a directorului ONRC.

  • Amintim că Registrul Comerțului are, începând cu 1 august, un nou portal, o platformă care ar trebui să permită inclusiv înființarea unei firme în doar 24 de oreInvestiția a costat în total 187 de milioane de lei (39 milioane de euro). La data lansării oficiale, premierul Marcel Ciolacu a lăudat noua platformă. Asta deși portalul nu era accesibil nici măcar pentru bănci, pentru a verifica actualizarea datelor unei firme aflate într-un proces de creditare sau care avea nevoie de un nou card. Iar în timpul testării și securizării platformei, breșele de securitate au fost atât de mari încât nu doar CNP-urile erau vizibile, ci și contractele de închiriere ale firmelor. Inclusiv angajații ONRC susțin că au ajuns să lucreze ore suplimentare pentru că platforma nu este operabilă. Firma care l-a dezvoltat susține că problemele s-au datorat complexității proiectului, faptului că au apărut situații atipice la utilizarea în masă, că s-au acumulat solicitări din perioada în care serviciile ONRC nu au funcționat și că problemele sunt în curs de rezolvare. (Detalii, AICI)

„Aștept de la conducerea Registrului să comunice transparent și constant cu beneficiarii, să ceară scuze tuturor celor care au fost afectați de blocaje și să își asume rezolvarea problemelor într-un termen mult mai scurt. În cazul în care aceste probleme nu vor fi remediate, voi cere premierului schimbarea din funcție a directorului ONRC”, a declarat Alina Gorghiu pentru Economedia.

Ministrul Justiției susține că motive blocajului invocate de ONRC – personal insuficient, perioadă de concedii, solicitări peste medie „nespecific perioadei” – „oricât de reale ar fi, nu pot fi decontate de mediul de afaceri, beneficiar al acestor servicii”.

Ea susține că a cerut suport tehnic și de la Ministerul Digitalizării care a trimis specialiști, IT-iști, tehnicieni, pentru a lucra alături de colegii de la Registru, iar unele dintre probleme s-au remediat.

„Mediul de afaceri din România are nevoie de servicii eficiente din partea statului. ONRC trebuie să fie una din instituțiile cu un standard ridicat de digitalizare, pentru a permite o interacțiune facilă cu mediul de afaceri. Am primit sesizări din partea reprezentanților mediului de afaceri și a profesiilor liberale referitoare la sincope în funcționarea optimă a noii platforme digitale de la această instituție. Implementarea noii platforme reprezintă un proiect care a costat aproape 40 de milioane de euro și trebuia tratat cu mult mai multă responsabilitate. Fiind vorba de o schimbare de platformă de anvergura celei de la ONRC, era nevoie de testări prealabile repetate, pentru a se asigura instituția că portalul este funcțional, că avocații, contabilii și ceilalți nu sunt afectați în derularea activităților lor. Ca ministru, îmi doresc digitalizarea Registrului și protejarea mediului de afaceri, o justiție prietenoasă cu mediul de afaceri”, afirmă ea.

Alina Gorghiu susține totodată că se află acum un concurs în derulare pentru ocuparea a 249 de posturi vacante ale ONRC la nivelul întregii țări, pentru a crește numărul de personal și a rezolva o parte din disfuncționalități.

Gorghiu mai susține că premierul Marcel Ciolacu nu i-a cerut informații despre lansarea noului portal, atunci când l-a lăudat. „Nu știam că va face declarații despre implementarea acestei platforme. Probabil l-aș fi sfătuit să așteptăm să vedem că funcționarea este în parametrii corecți”, conchide ea.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.