Modernizarea Magistralei CFR Craiova – Caransebeș: A fost publicată în SEAP și licitația pentru loturile 4 și 5, de la Drobeta la Poarta / 600 de milioane de euro pentru modernizarea liniei pe 73 de kilometri și tunel nou la Poarta (1,3 km)

Tunel Feroviar Fenes M 100

Modernizarea Magistralei M 100 Craiova – Caransebeș, în licitație completă. Au fost publicate în SEAP contractele pentru modernizarea loturilor 4 și 5 ale secțiunii Craiova – Caransebeș, cele două loturi cu o lungime de 74 km dintre Drobeta Turnu Severin, Băie Herculane și Poarta având o valoare de 3 miliarde de lei (600 milioane de euro). Astfel, toate cele șase loturi dintre Craiova și Caransebeș (225 km) sunt în procedura de achiziție, dar cu contestații admise pe primele 2 loturi după cum Economedia a explicat aici.

Pe traseu se modernizează 8 tuneluri, iar la Poarta (jud. Caraș Severin) se construiește un tunel nou de 1,3 km, a transmis CFR Infrastructură.

„Achiziția publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare este împărțită în următoarele două loturi, în lungime totală de 74,25 km astfel:

LOT 4: DROBETA TURNU SEVERIN – BĂILE HERCULANE, km 362+632 – 404+250 (41,618 km)

Valoare estimată: între 1.467.607.032,41 lei, fără TVA și 1.605.333.699,39 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)

LOT 5: BĂILE HERCULANE – PO NOU POARTA, km 404+250 – 436+887 (32,637 km)

Valoare estimată: 1.458.989.782,23 lei fără TVA și 1.595.909.686,57 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Principalele obiective feroviare incluse în modernizarea infrastructurii feroviare pe cele 2 LOTURI sunt:

– 74,255 km de cale ferată pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h

– 10 stații reabilitate (Drobeta Turnu Severin, Gura Văii, Vârciorova, Valea Cernei, Topleț, Mehadia Nouă, Mehadia Veche, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea)

– 39 de poduri

– 193 de podețe

– 4 pasaje inferioare și superioare

– 1 tunel nou cu cale ferată dublă Poarta 1 (1.279 m)

– 8 tuneluri reabilitate

– 6 Puncte de Oprire (PO), la Dinamica, Jidoștița, Ilovița, Șantier Naval, cernea și Luncăvița”, arată CFR Infrastructură.

Linia de tren Craiova – Carnsebeș, parte a Magistralei M 100 București – Timișoara, una dintre cele mai neîntreținute din țară, are o lungime de 226 de kilometri. Cel mai dificil tronson este Lotul 3 care include tunelul de la Balota cu o lungime de 6,1 kilometri.

Secțiunea de cale ferată Craiova – Caransebeș are o lungime de 226 km, fiind linie CF electrificată pe toată distanța, linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60km) și linie simplă electrificată Strehaia – Caransebeș (174km). Pe această linie CF circulă atât trenuri de călători cât și trenuri de marfă, în prezent fiind existente 32 puncte de secționare. Sistemul de semnalizare este semi-automat între stații și electro-mecanic în stații, toate mecanismele căii ferate (semnale, treceri la nivel și aparate de cale) fiind comandate și controlate prin mecanismele existente.
Linia de cale ferată Pitești – Craiova – Vârciorova – Orșova – Caransebeș – Timișoara a fost construită între anii 1868 – 1879 că urmare a insistenței deosebite a României de a impune realizarea legăturii feroviare cu Banatul aflat sub administrația Austro-Ungară prin punctul de
frontieră Vârciorova. Linia de cale ferată Craiova – Vârciorova în lungime de 130 km a fost construită între anii 1868-1875. Linia de cale ferată Caransebeș – Orșova, în lungime de 89 km a fost construită între anii 1874- 1878. După aproape un an se finalizează și tronsonul cf dintre Vârciorova și Orșova, în lungime de 4 km. În această perioadă transbordarea mărfurilor și călătorilor s-a făcut cu mijloace avute la dispoziție. (Date din Monografii). Calea ferată Timișoara – Caransebeș – Vârciorova în lungime de 191km a fost exploatată de Societatea privilegiată a Cailor Ferate Austriece până în anul 1891 când linia CF a fost naționalizată de statul ungar și trecută în proprietatea MAV – Căile Ferate Ungare de Stat. După 1 decembrie 1918 se încep negocierile privind preluarea liniei c.f. de către Statul Român, și prin efectul prevederilor Tratatului de la Trianon la 21 septembrie 1920 linia Timișoara – Vârciorova trece în proprietatea Statului Român, potrivit Studiului de Fezabilitate realizat de Asocierea Italferr S.P.A. – S.C. ISPCF S.A. – S.C. Italrom Inginerie International SRL.

De-a lungul liniei Craiova – Caransebeș sunt prezente mai multe tuneluri cu linie simplă, situate la pozițiile km date mai jos, cu informații despre anul de construcție:
1. Tunel MOȘU km. 375+210 ÷ 375+360; L= 150,00 m; (Anul de construcție: 1967).
2. Tunel BABA km. 376+138 ÷ 376+221; L= 83,00 m; (Anul de construcție: 1967).
3. Tunel VIR  km. 377+332 ÷ 377+425; L= 93,00 m; (Anul de construcție: 1967).
4. Tunel VÎRCIOROVA km. 379+515 ÷ 379+607; L=92,00 m (Anul de constr.: 1967).
5. Tunel BAHNA km. 381+737 ÷ 381+852; L= 115,00 m (Anul de construcție: 1967).
6. Tunel ALION km. 385+667 ÷ 385+866; L= 199,00 m (Anul de construcție: 1967).
7. Tunel TUFARI km. 388+574 ÷ 388+973; L= 399,00 m (Anul de construcție: 1967).
8. Tunel RACHITOBERG. km 413+355 ÷ 413+851; L= 496,00 m (Anul de con.: 1970).
9. Tunel POARTA km. 436+168 ÷ 437+035; L= 867,00 m (Anul de construcție: 1970).
10. Tunel FENES km. 446+709 ÷ 447+980; L= 271,00 m (Anul de construcție: 1878).
11. Tunel TAMPA km. 450+895÷ 451+163; L= 268,00 m (Anul de construcție: 1878).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *