Mutare surpriză în industria auto. Luca de Meo pleacă de la Renault și Dacia, pe care le-a redresat în ultimii cinci ani / Merge în industria luxului și va prelua conducerea grupului Kering, proprietarul Gucci și Yves Saint Laurent

luca de meo seful renault Sursa foto: Lafargue Raphael/ABACA/Shutterst

Directorul general al Renault, care a derulat în ultimii cinci ani un proces de redresare a grupului auto, inclusiv a mărcii Dacia, plecaă de la producătorul auto francez, scrie Reuters. Ziarul Le Figaro a raportat că acesta va deveni noul director general al Kering, proprietarul Gucci și al Yves Saint Laurent.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Plecarea neașteptată a arhitectului schimbării

Luca De Meo a redresat constructorul auto francez Renault cu probleme, în cei cinci ani în care a stat la cârma companiei, revizuind alianța strategică de două decenii cu Nissan și dublând motoarele hibride în timp ce se orientează către vehiculele electrice.

„Luca de Meo și-a exprimat decizia de a demisiona pentru a accepta noi provocări în afara sectorului auto”, a declarat Renault într-un comunicat.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

De Meo va părăsi Renault la jumătatea lunii iulie, a adăugat Renault. Statul francez deține o participație de 15% în companie.

De Meo marchează a doua plecare la nivel înalt de la un producător auto european în șase luni, după ce Carlos Tavares a demisionat de la Stellantis, într-un moment în care sectorul auto din Europa este afectat de tarifele comerciale ale președintelui american Donald Trump și de concurența acerbă din partea rivalilor chinezi.

De Meo s-a alăturat Renault de la Volkswagen în 2020, un an în care producătorul auto francez a raportat pierderi record după o lovitură în vânzări indusă de pandemie.

În anii care au urmat, De Meo a lansat ample reduceri de costuri care au redus drastic numărul de angajați și capacitatea de producție la nivel mondial și a transformat firma într-o companie mai mică, dar mai agilă. De asemenea, el a supravegheat o remodelare amplă a relațiilor vechi de decenii, dar adesea dificile, dintre Renault și compania japoneză Nissan.

Un purtător de cuvânt al Nissan nu a comentat imediat plecarea lui De Meo. Separat, ziarul Nikkei l-a citat pe șeful Nissan, Ivan Espinosa, care a declarat că se gândește să vândă o parte din participația sa la Renault.

Concentrarea Renault pe piețele europene a protejat-o în mare măsură de tulburările legate de politicile comerciale ale SUA cu care se confruntă producătorii auto germani precum BMW și Mercedes-Benz.

Renault a fost unul dintre puținii producători auto care nu a emis un avertisment privind profitul toamna trecută. Acțiunile sale au crescut cu aproximativ 90% în ultimii cinci ani, fiind cel mai performant producător auto din Europa. Rivalul Stellantis a crescut cu 15%, iar VW a scăzut cu 38%.

Misiune grea în industria de lux

De Meo va merge la Kering unde îl va înlocui pe directorul general, Francois-Henri Pinault, a cărui familie controlează conglomeratul de lux puternic îndatorat și care îl conduce de 20 de ani, relatează Le Figaro.

Dacă va fi confirmată, mutarea lui de Meo la Kering, care în ultima perioadă nu a reușit să convingă investitorii bursieri de planurile sale de redresare a brandului Gucci, ar marca o schimbare dramatică la nivelul grupului. Pinault ar rămâne președintele Kering.

Speculațiile privind conducerea grupului, care deține și mărcile Yves Saint Laurent și Balenciaga, au accelerat săptămâna trecută, după ce presa franceză a relatat că Pinault este pe punctul de a renunța la rolul de CEO.

O persoană familiarizată cu gândirea lui Pinault a declarat vineri pentru Reuters că acesta lucrează activ la succesiunea sa, care include divizarea celor două roluri pentru a angaja un nou CEO.

Kering se confruntă cu propriile nevoi de redresare.

Acțiunile Kering au pierdut peste 60% din valoarea lor în ultimii doi ani, marcați de o serie de avertismente privind profitul și de schimbări de designer la Gucci, o fostă vacă de muls pentru companie și încă cel mai important brand al său în funcție de vânzări și profituri.

Sub conducerea lui Pinault, grupul a devenit un jucător de lux pur și s-a bucurat de ani de creștere spectaculoasă, în mare parte datorită Gucci. Dar, de la pandemia COVID-19, Kering s-a străduit să revigoreze brandul și, de asemenea, și-a asumat datorii de peste 10 miliarde de euro, ceea ce îl expune acum la riscul unei noi retrogradări a ratingului, a raportat Reuters luna trecută.

Kering a anulat în mod neașteptat un eveniment cu analiști planificat pentru luni, fără să spună de ce, a declarat o persoană familiarizată cu această problemă.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.