Compania germană de călătorie cu autocarul FlixBus anunță că lansează primele curse interurbane cu autocarul în România.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Noile rute vor fi operate în parteneriat cu transportatori locali și vor conecta treptat marile orașe și destinațiile turistice din țară.

Începând cu vara aceasta, FlixBus lansează 10 linii interne care vor conecta peste 50 de orașe din România.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Pasagerii vor putea călători cu autocarul din Constanța către Timișoara, din București către Iași sau Satu Mare, dar și pe multe alte rute care vor traversa țara dintr-o parte în alta.

Adrian Rășoiu
Sursa foto: FlixBus

„Extinderea rețelei pe plan intern este un pas firesc către o ofertă de mobilitate complet integrată pentru pasagerii din România. Ne dorim să oferim o alternativă reală și sustenabilă celor care, până acum, nu aveau opțiuni de transport convenabile pentru a călători în țară. Suntem convinși că, alături de partenerii noștri, putem răspunde nu doar nevoilor de transport ale românilor, ci putem sprijini și dezvoltarea regională, precum și turismul local. Autocarele nu sunt doar un mijloc de transport, ele sunt un instrument pentru incluziune socială și teritorială, sustenabilitate și creștere economică”, a declarat Adrian Rășoiu, Director Business Development, FlixBus România.

Andrea Incondi, Vicepreședinte FlixBus
Sursa foto: FlixBus

„FlixBus a împlinit recent 10 ani în Italia, o piață unde liberalizarea transportului cu autocarul a adus mai multă competiție, prețuri mai bune și acces sporit pentru pasageri. Credem că România are același potențial. Cu reguli clare și sprijin pentru inovație, putem construi împreună o mobilitate mai accesibilă, sustenabilă și conectată la nevoile reale ale oamenilor,” a declarat Andrea Incondi, Vicepreședinte FlixBus pentru Europa de Sud.

Odată cu această schimbare, România se aliniază modelului european deja adoptat cu succes în țări precum Germania, Franța, Italia sau, mai recent, Portugalia. Chiar și în contextul pandemiei, numărul pasagerilor a crescut cu peste 40%, iar veniturile din transportul rutier interurban au crescut cu 14%.

„Deschiderea pieței de transport este un demers pe care UNTRR l-a susținut constant, în vederea alinierii cu reglementările europene, dar și a oportunității de dezvoltare a tuturor operatorilor. Experiența altor state și apariția unor modele de business noi cum ar fi FlixBus arată clar că liberalizarea aduce beneficii directe pentru pasageri: servicii mai accesibile, mai sigure și mai variate si pune în valoare și companiile de transport rutier de persoane, într-o industrie extrem de fragmentată atât în Romania cât și la nivel european. Ne bucurăm să vedem că România face un pas important în această direcție și susținem o evoluție a transportului interjudețean într-un cadru competitiv și echitabil”, a precizat Radu Dinescu, președinte IRU și Secretar General UNTRR.

„La nivelul perioadei 2021-2024 cheltuielile cu transportul efectuate de turiști români și străini au crescut în termeni reali cu aproape 30%. De remarcat că anul trecut, în 2024, cheltuielile cu transportul turiștilor străini au avut un plus de 15,3%, iar acest lucru dovedește interesul turiștilor pentru țara noastră și nevoia tot mai mare de mobilitate, de conexiuni bune cu toate zonele turistice ale României. Aproximativ 37 de mii de turiștii străini care vin în țara noastră au ales autocarul ca mijloc de transport în 2024, iar dacă ne uităm la topul preferințelor vedem că autocarul rămâne în top 3 mijloace de transport preferate de străini”, a precizat Tudorel Andrei, Președinte Institutul Național de Statistică (INS).

 

Rutele anunțate

Adrian Rășoiu, Director Business Development, FlixBus România, a mai spus că FlixBus are 8 operatori parteneri în regiunea România, Bulgaria și Grecia, dintre care 4 sunt în România. Aceștia vor face legătura între marile orașe ale țării.

Unul dintre ei este Tabita Tour, care va opera două rute zilnice în parteneriat cu FlixBus: București – Timișoara – Arad și București – Craiova.

Nelu Sighiartău, director general al Tabita Tour, unul dintre partenerii Flix Bus în România, a spus că firma pe care o conduce a achiziționat recent 5 autocare Mercedes second-hand din Germania, fabricate în 2020, tocmai pentru a opera rutele stabilite cu FlixBus. Pentru cele două rute este nevoie de cele 5 autocare Mercedes și de unul de rezervă. Cursele respective vor începe pe 10 iulie, a adăugat Nelu Sighiartău, director general al Tabita Tour.