Nestle depășește estimările privind vânzările trimestriale cu ajutorul majorărilor de prețuri

Produse Nestle Sursa foto: Nestle.ro

Nestle a raportat marți vânzări ușor peste așteptări pentru primul trimestru, în condițiile în care cea mai mare companie de produse alimentare ambalate din lume a majorat prețurile pentru a compensa volumul slab al vânzărilor, scrie Reuters.

Compania elvețiană, care produce batoanele de ciocolată KitKat, cafeaua Nescafe și cuburile Maggi, a declarat că vânzările au crescut cu 5,6%, până la 23,5 miliarde de franci elvețieni (26,48 miliarde de dolari) în trimestrul încheiat la 31 martie, depășind estimarea medie de 23,27 miliarde de franci a analiștilor.

Producătorul de hrană pentru animale de companie Purina și-a majorat prețurile cu 9,8% pe parcursul trimestrului, dar volumul vânzărilor – ceea ce compania numește creștere internă reală – a scăzut cu 0,5%.

Vânzările de produse de cofetărie și de hrană pentru animale de companie au fost pe plus, volumele crescând în ambele categorii.

Companiile de bunuri de consum, de la Unilever la P&G, au majorat puternic prețurile în ultimii doi ani pentru a lupta împotriva creșterii costurilor cu materiile prime și a scumpirii lanțului de aprovizionare.

Marjele au fost reduse de impactul pandemiei COVID-19 și de invazia Rusiei în Ucraina, care a trimis prețurile energiei la niveluri record.

Unii clienți, în special cei din Europa, cumpără mai puțin sau trec la mărci mai ieftine.

Cu toate acestea, multe companii de bunuri de larg consum înregistrează în continuare o cerere rezistentă, în special din partea cumpărătorilor din SUA.

Rivalul Unilever, care publică rezultatele la sfârșitul acestei săptămâni, a declarat la începutul acestui an că industria a depășit “vârful inflației, dar nu și vârful prețurilor”.

P&G, care produce detergentul de rufe Tide, scutecele Pampers și aparatele de ras Gillette, a raportat săptămâna trecută o creștere de 10% a prețurilor medii în toate categoriile sale pe parcursul trimestrului și o scădere de 3% a volumului de vânzări.

Sursa foto: Nestle.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *