Netflix ar urma să raporteze joi cea mai lentă creştere trimestrială a veniturilor sale, deoarece abonamentele sale susţinute de reclame atrag puţini clienţi pe piaţa saturată din SUA, ceea ce ar putea presa compania să reducă cheltuielile pentru conţinut în acest an, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Pionierul streamingului s-a confruntat cu cheltuielile de consum tensionate, costurile în creştere ale finanţării producţiei şi concurenţa sporită din partea Disney+ şi Amazon Prime.
Compania şi-a pus speranţele în lansarea nivelului susţinut de reclame, dar analiştii spun că nu au văzut o explozie a cererii de abonamente.
Analiştii se aşteaptă ca Netflix să fi adăugat 4,5 milioane de abonaţi în al patrulea trimestru – cea mai mică creştere pentru perioada de vacanţă din 2014. În urmă cu un an compania a adăugat 8,3 milioane de abonaţi.
Planul de abonament de 6,99 dolari pe lună susţinut de reclame nu are acces la toate titlurile şi nu este suficient de ieftin pentru a câştiga un număr semnificativ de clienţi din Statele Unite şi Canada, spun analiştii.
”Privind saturaţia pieţei şi varietatea de opţiuni diferite disponibile şi faptul că preţul nu este neapărat semnificativ sub concurenţă, există unele provocări în atingerea acelor ţinte de abonaţi”, a spus Jamie Lumley, analist la Third Bridge.
Este posibil ca acest lucru să atragă atenţia asupra cheltuielilor agresive ale Netflix pentru conţinut, despre care şeful financiar Spencer Neumann a spus în iulie că vor totaliza aproximativ 17 miliarde de dolari anual în următorii doi ani.
”Când datoria era ieftină, puteai să te duci să împrumuţi o mulţime de bani şi să-i investeşti în conţinut. Având în vedere ratele actuale ale dobânzilor, Netflix va trebui să fie foarte selectivă în privinţa conţinutului aprobat şi a modului în care l-ar finanţa”, a spus Shahid Khan, partener şi şef global de media şi divertisment la Arthur D. Little.
Spre comparaţie, rivala Walt Disney se aşteaptă să cheltuie pentru conţinut în anul fiscal 2023 în intervalul scăzut de 30 de miliarde de dolari, în timp ce Paramount Global proiectează cheltuieli sub 10 miliarde de dolari.
Disney nu defalcă cheltuielile de conţinut între streaming şi celelalte divizii ale sale.
Netflix a suferit pierderi considerabile de abonaţi în primele şase luni ale anului 2022, din cauza consecinţelor conflictului dintre Rusia şi Ucraina şi a unei economii slăbite, care a forţat compania să se orienteze către publicitate, într-o mişcare la care s-a opus mult timp.
Compania a revenit la creşterea numărului de abonaţi în trimestrul al treilea, dar acţiunile sale, preferate de investitori în anii săi de creştere rapidă, au încheiat în continuare anul cu o scădere de peste 50%.
Veniturile companiei sunt de aşteptat să fi crescut cu doar 1,7% la 7,84 miliarde de dolari, în trimestrul octombrie-decembrie, potrivit Refinitiv. Aceasta ar fi cea mai scăzută creştere de la listarea pe bursă, în 2002.
”Pe măsură ce creşterea generală a streamingului se atenuează, majoritatea platformelor de streaming mai mature s-au stabilizat şi ele”, a spus MoffettNathanson, adăugând că acoperirea Netflix a scăzut cu 2 puncte procentuale în trimestrul respectiv.
Cu toate acestea, unii analişti cred că planul susţinut de reclame va da roade pe termen lung, în special pe pieţele în curs de dezvoltare, unde puterea de cheltuieli este mai slabă.